Ismét egy olyan cikk, amivel nem tudok mit kezdeni... Ugyanis vicces, de akárhányszor próbálgatom a Mesh Import-ot, nem sikerül. Valami lehet a béta programmal, mert mindig Crash Log-gal áll le, importálás után. Úgyhogy marad az elméleti sík, de elmondom, meddig jutottam el...
Az első kérdés ugyebár az, hogyan szerezzünk COLLADA modelt? Mint mondtam, ezzel egy szabályos dömping indulhat el, hiszen sok helyen lehet szerezni 3ds modelt, és így tovább... 3ds modellel az a bajom támadt, hogy beimportálva egy másik szerkesztőbe (Wings3d) egy újabb probléma merült fel: szétszedve, darabjaiban találtam meg. Időm nincs vacakolni, úgyhogy egy nap pihenőt adtam a dolognak. De... nem lehetetlen! Ráadásul a 3ds modelleket már nem olyan egyszerű szerezni, főleg nem ingyen... ennek is meglett időközben a megfelelő piaca!
Viszont eszembe jutott egy másik forrás: a Google SketchUp - mert ezt is láttam a COLLADA listáján. Ez a szerkesztő azoknak lehet ismerős, akik láttak egy SketchLife! nevű importáló eszközt, mellyel pikk-pakk be lehet importálni jó minőségben a Second Life-ban. Csak megszerkeszted SketchUp-ban, és valamennyit fizetve érte (prímenként 1L$ és texturánként 10L$) már bent is van a Second Life-ban. Ráadásul nagyon egyszerű benne szerkeszteni - én pl. már próbáltam a régi gyöngyösi házamat lemodellezni benne... tehát ha én tudok benne modellezni, akkor egy minden kreativitását kiélni tudó miért ne? A SketchUp-nak van egy másik érdekes szolgáltatása: a Google Warehouse. Erről azt kell tudni, hogy ingyen lehet letölteni belőle a Google SketchUp modelleket - és széles a választék! Csak kapásból 10 féle Millenneum Falcont találtam, amit 3ds-ben ingyen 1-et (és akkor csak a Google-ra hagyatkoztam...) :D Ezek után már csak az a kérdés, hogyan kell COLLADA modellt csinálni? Egyszerűen: importálni lehet ilyen formátumba a Google SketchUp segítségével :D
Megvan a formátum, lássuk az importot Second Life-ba. Belépek a Mesh Import Viewerrel, felkészülve arra, hogy mindenféle modelleket fogok majd látni elszórva a földön. Üres minden! Hoppá, lehet, hogy mégsem lesz jó a Beta? Később rájöttem, hogy senkinek sem működik a Beta, nemcsak nekem, de úgy tűnik, Lindenéknek még senki sem szólt (vagy dolgoznak rajta gőzerővel).
Megpróbálkozok az Modell feltöltésével. Build menüpont, Upload... és ott a Modell. Betöltöm a Falcont, és a fent látható ablak várt rám. Mutatja a modellt, és így tovább. Gondolom, valamire rá kell kattintani - rákattintottam a Generate LOD gombra. A Preview-ban lehet megnézni, hogyan fog kinézni High-Medium-Low-Lowest beállítással a model - sajna nem hogy formázni nem fogja a modellt, hanem csakis High minőségben lesz tökéletesen látható, ennél alacsonyabb minőségben itt-ott lyukak lesznek benne - hiányzó oldalak, amitől kiráz a hideg. Nem túl szép jövő...
Na, akkor irány az Upload... és kifagy. Próbáltam egy egyszerűbb modellel is, de kifagyott. Egyszer nem fagyott ki, de semmi feltöltés nem történt, nem találtam meg a modell-t, amit feltöltött, szóval... a teszt itt állt meg.
Utánanéztem viszont, hogyan kell továbbhaladni. Tehát: kapsz egy Mesh-t és egy Objektumot. Ha az utóbbi kirezzeled, akkor ott kellene állnia előtted annak a tárgynak, amit beimportáltál. A Mesh dolog, amit még kapsz, egy technikai dolog: ugyanis az előző Objektum nem más, mint egy Sculptie típusú "fakocka", csak a sculptie texturába ez a Mesh lett betolva. De hogy egyszerűbb legyen a történet, Lindenék két dolgot kreálnak neked az Inventorydba.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy ennek külön lesz egy fizikai objektum része, mely nem más, mint egy egyszerűbb objektum. Valamint lesz (és most figyeljetek) animálható mesh is, ennek elkészítése még bonyolultabb - kb. annyira, mint egy csontváz készítése egy 3d programba, aki ért az ilyenekhez, annak ez nem lesz probléma.
Egy szó mint száz: érdekes lesz. Már csak azoknak is, akik eddig kínlódtak a sculptiezással, és egyszerű, instant módszerrel a Warehouseból választanak maguknak fegyvert (előre látom, hogy el fogja árasztani a Marketplace-t ez a menő dolog), de azok, akik nagyon értenek a 3d objektumkészítéshez, azok Mesh avatárok készítésével nagyon-nagyon... keresettek lesznek a Second Life-ban! De ennek kb. fél évet adok, mert addig még sokat kell fejlődnie az SL-nek... Addig lehet farigcsálni!
Utolsó kommentek