HTML

Tippek és trükkök

Mit tegyünk, ha csak csetelni akarunk az SL-ben? Vagy csak állandóan bent lenni?
Vannak olyan alternatív kliensek, amelyekkel csatlakozhatsz a Second Life-hoz anélkül, hogy terhelnénk a 3d grafikával a gépünket. A Metabolt és a Radegast textalapú kliens, Windowsnál .NET, Linuxnál Mono-t kell feltelepíteni hozzá. Mobiltelefonra is van kliens, leginkább a modernebbekre. A Mobile Grid Client-et Androidra, a Pocket Metaverse és a Sparkle IM I-Phone-ra. Bővebben a TPV listán...

Ideiglenesen feltöltés a Phoenix Viewer-rel
Az Phoenix "volt-Emerald" Viewer (és néhány alternatív kliens, mint pl. a Cool Viewer) egyik leghasznosabb tulajdonsága, hogy ingyenesen ideiglenesen lehet feltölteni vele bármit.
Bővebben...

Hogyan lehet Second Life-ból küldeni képet a Facebook-ra?
Igaz, hogy bonyolult, de SL2-ből ez is lehetséges. Most elmondom, hogyan...
Bővebben...

Mi hova lett az SL2-ben?
Keresed az SL2-ben azokat a funkciókat, amiket megszoktál a régi kliensben. Lindenék a beta idejében összegyüjtöttek néhányat, mit hol találhatsz. Sikeres keresgélést!
http://wiki.secondlife.com/wiki/Viewer_2_Moves

Rejtett menüpontok
SL2-ben is vannak rejtett menüpontok. A CTRL-ALT-D gombbal itt is elérhető az Advanced menü-t, de a CTRL-ALT-Q gombbal a Develop menü-t érheted el.
Még több trükk...

Címkék

Utolsó kommentek

  • CC Nostalgic: Évente egy-két alkalommal szánok pár percet az SL-re - részben ennek a blognak a hatására. :) Nos,... (2019.11.28. 17:25) Még vízen a Titanic
  • Hera Poliatevska: @baajos: Üdv, igen, ez a blog meghalt már elég régóta, és csak a saját nevemben nyilatkozva (nem t... (2017.01.23. 14:53) Tippek és Trükkök
  • baajos: Üdv;)) Frissiteni is kéne ezt a blogot , mert amugy tök jó , csak már sok minden változott, pl egy... (2016.09.09. 22:23) Tippek és Trükkök
  • Venompapa: Csak szóllok, az ideiglenes feltöltés már rég megszűnt valamint csakis képekre lehetett használlni... (2016.09.09. 22:07) Tippek és Trükkök
  • baajos: Jónapot! ;) (2016.09.09. 22:06) Párbeszéd Furry-kről. Cerberus riport.
  • Utolsó 20

Párbeszéd Furry-kről. Cerberus riport.

2012.05.11. 11:28 :: A_G_A

Új sorozatot szeretnénk indítani itt a magazin hasábjain. Készült már interjú eddig is -mint például ez és ez- azonban a mostani -kissé kísérlet jellegű- párbeszédek elsősorban inworld készülnek, odabent élő egyénekkel. Olyanokkal akik valamit tettek Second Life (SL) közösségekért. Ebben benne foglaltatnak akár építészek, modellek, mentorok vagy mint jelen esetben, jeles képviselői egy adott csoportnak.

Elöljáróban annyit tudjunk meg róla, ő egy szubkultúrán belüli szubkultúra része. Egy furry. A hazai nagyközönség nagyon keveset tud róluk. A média miatt inkább tévhiteket. Röviden ez egy életfelfogás, csúnyább szóval élve "hitvallás" amivel ők maguknak érzik bizonyos állatok tulajdonságait. Ha valaki részletesebben szeretné megismerni őket a témáról szóló wikipedia oldalon jelentősen kitárgyalva olvashat róluk.
Tudomásom szerint ma Magyarországon szinte kivétel nélkül az összes furry használja/használta SL-t. Mivel a magyar oldalukon a furry.hu-n ő volt az egyik admin, felkerestem inworld egy beszélgetésre. A Neve (itt) Cerberus Watanabe. Nyitottsága és kedvessége megkönnyítette a találkozást.

Már napokkal előtte megbeszéltünk egy időpontot, azonban apróbb probléma merült fel.
Ugyanis a nemrég kivett ideiglenes főhadiszállásunk kulcsait elkevertem a természetesen kialakítódott malacólamban ;) Mivel az iroda vidéken, a központtól kilométerekkel távolabb helyezkedik el, vissza kellett mennem megkeresni.
Telefonon értesítettem őt, várnia kell egy kicsit. Szerencsére fél óra múlva küldhettem érte a taxit.
Mikor megjött és körülnézett elismeréssel szólt a szerény hajlékra, még akkor is amikor én sorozatosan, pironkodva, lesütött szemmel elnézéseket kértem. A még szegényes berendezést tetézte, a bejárónő csak a belső területeket takarította ki, ahogyan az időjárás és idegen behatolók ellen készült "üvegbúránkat" sem mosta le, így a képeken itt-ott hiányzó árnyékokat is az ő számlájára írhatjuk.  

Megbeszéltük, hogy az interjúknál szokásos "Mondj magadról valamit?" kérdést egy későbbi RL (valós világ béli) találkozás alkalmával teszem fel:

- Őszinte leszek, te vagy az első akivel sikerült megbeszélni a találkozót
- Ah, megtisztelő
- Nekem a kedvességed megtisztelő :)
- Áh, semmiség :P
- Kezdjünk bele; Emlékszel még arra miért léptél be SL-be? Mikor volt az időpont?
- Oh igen, eléggé tisztán. Úgy négy éve volt, pár barátom csábított fel. Ők vették meg az első avatáromat is, amolyan üdvözlő-ajándékként.
- Mit jelentett neked akkor SL?
- Először is egy helyet, ahol gyakran találkozhattam a már meglévő barátaimmal, akiket élőben ritkán látok. Nem sokkal később több új barátra is szert tettem, utána már hozzájuk is visszajártam.
- Gondolom ők már "öregek" voltak. Ők is Furry vonalról érkeztek?
- Csak az egyikük volt olyan kifejezetten "öreg", akitől az avatárt is kaptam. A többiek viszonylag velem együtt kezdték. Igen, ők mind furryk voltak. Az újak, akikkel később találkoztam már nem mind, velük egy magyar helyen futottam össze.
- Tehát eleinte főként magyarokkal találkoztál. Mi volt a vélemény az SL-ben élő magyaroktól akkoriban, és akár mostanában?
- Magyarok voltak, igen. ^^ És meglepően jó volt a fogadtatás. Azt hittem, jobban meg fognak "nézni" a kinézetem miatt SL-ben, de több pozitív visszajelzést kaptam miatta mint negatívat. Ez kifejezetten jól esett. A mai napokról kevésbé tudok nyilatkozni.. Mostanában ha fent vagyok, nem nagyon járok el magyar helyekre sajnos. Akiket régen ismertem magyarok közül azok nagyrészt már nincsenek fent.
- Igen, sajnos én is észrevettem, hogy a régebbi keménymag el-el tűnöget.
- Sajnos, és azok a helyek ahova jártam nagyrészt már üresek. Új helyeket még nem igazán találtam.
- Az utóbbi időben lett pár új hely, nagyrészt friss arcokkal, Néhány kifejezetten kezdőkkel foglalkozik. Te is végeztél kezdőket segítő mentor tevékenységet? Esetleg mostanában folytatsz ilyesmit?
- Mentor tevékenységet? Igen, mutattam már meg pár embernek a játékot, és az alapokat, például hogyan kezdjenek hozzá. Mostanában ritkábban... Azok, akiket érdekelt már mind megnézték és eldöntötték, hogy maradnak-e vagy sem.
- Szerinted ez jobban segít az emberek bentmaradásában, vagy inkább a tutorialok azok amik hasznosabbak, példaként a Welcome Islanden található táblákat tudnám említeni?
- Hmm... Személy szerint úgy érzem, egy segítő sokkal személyesebb, akár mint egy jó tanár. Ha ismer is minket, ő jobban el tudja magyarázni a dolgokat mint egy tutorial. Persze azokkal sincs semmi gond, ha az illető körül nincs senki aki segítsen... Valószínűleg egy okos tanár a tutorialok segítségét is használni fogja :P
- Ez igaz :)

- Sok a vita a kliensekről, rendes hitvallások alakultak, ki mit szeret használni és miért. Van ugye a "gyári" kettes típusú, a régi felületűek, és vannak vannak kibővített funkcióval rendelkezők, és az újabb leegyszerűsített, direkt kezdőknek szánt változat. Te melyiket preferálod, és miért?
- Kipróbáltam a kettes típusú linden kliens és az új felület nekem személy szerint tetszett... Az, hogy sajnos nagyon gyakran crash-elt és lassú volt, már nem annyira. Nemrég váltottam Firestorm-ra és azt kell mondjam egy fokkal jobb. Vissza kellett szokni a régi felületre, de azért nagyságrendekkel stabilabb. ^^
- Szoktál időnként próbálgatni más klienst is?
- Mostanában nem... Emlékszem régen Emerald-ot használtam, de azt már nem nagyon találtam sehol, amikor visszajöttem.
- Ezek szerint volt egy kis kihagyás nálad.
- Hát igen, nagyjából egy évig nem voltam fent. Nem is tudom miért, egyszerűen csak nem nagyon volt miért feljönnöm azt hiszem.
- Gondolom beleszólt RL :)
- Részben igen... De leginkább csak mást játszottam.
- Milyen más játék volt ez?
- Hát kipróbáltuk a World of Warcraft-ot, és fel is jutottunk egy elég magas szintre mielőtt meguntuk... Emellett Team Fortress 2-ztünk, most pedig a League of Legends az amit gyakran játszunk. Szóval eléggé vegyeskereskedés.
- Ugyanazzal az SL-t is használó társággal játszottál ezekkel?
- Részben igen, persze oda-vissza ment. Ők hívtak WoW-ra, aki nem SLezett, annak meg én mutattam meg. Többi játék szintén hasonlóképpen ment.
- SL előtt milyen játékot futtattál rendszeresen?
- SL előtt Furcadia-ztam. Ott ismerkedtem meg azzal is, aki végül SLre hozott.
- Tervezek olyan írásokat, amiben összehasonlítanám a lehetséges "versenytársait" SL-nek. Én -mint alapvetően FPS fan- nem vagyok meggyőzve az itteni combat simekkel, de rpg vonalon mint a WoW, akár lehet jobb is. Szerinted miben jobb, másabb a többi hasonló világnál?
- Hát lássuk csak... Például a Furcadianál technológiailag mindenképp jobb és szebb. Szerepjáték vonalon a legnagyobb pozitívum hogy konkrétan _lehet_ benne szerepjátszani, nem csak grind az egész, mint például a WoWban. Az, hogy a harcrendszer és az ehhez hasonló dolgok nem kiforrottak, szerintem teljesen megbocsájthatóak. Hiszen ez csak egy kis része a szerepjátéknak. Viszont a szabadság amit a játék ad, rengeteget lendít az élményen.
- Tehát, szerinted a mostani Gamer irány amit a linden lab erőltet, lehet hogy jó felé tart? Vagy ezzel elveszik az eredeti cél, a közösségi 3D-s tér?
Megrántja a vállát - Ki tudja? Akár még jó is kisülhet belőle. Abban biztos vagyok, hogyha az SL stagnál -ahogy eddig- akkor egy idő után tényleg elfogynak a visszajáró emberek. Ha egy kis 'game-addition' megmentheti az SL-t, áldásom rá.
- Reméljük, bár én is szkeptikus vagyok kicsit. A mostani Pathfinder project vicces, de lennének más dolgok amik hiányoznak. Például az animáció szinkron, vagy a nagy gépigény terén.
- Igen, sajnos az SL sosem volt barátságos gépigény téren... Reméljük a legjobbakat :P
- Annak idején Philip Linden-t sokan szidtuk, aztán jött a mostani Ceo, Rodvik. Ő ugye csak egy kinézetre részben hasonló projecttől a Sims"-től jött. Szerinted jótt tett a váltás, vagy teljesen semleges?
- Egyelőre nem nagyon látok változást... Bár az tény, mostanában kevesebb a teljes SL crash mint amennyi régebben volt. Abban már nem vagyok biztos, hogy ez a váltás miatt történt.
- Fentebb többször említetted a Furcadiát. Őszintén szólva én -és valószínűleg az olvasóink nagy része- semmit nem tudok róla. Mi az, és miről szól?
- Egy primitív felülettel megáldott társasági játék, mint az SL. A legnagyobb különbség a 2D-s felületen kívül az, hogy elsősorban Furry karakterek vannak benne. Van egy pár alap karakter, amit lehet használni de a "különlegesekért" -mint például a sárkány- már fizetni kell.
- Tehát egy ősi SL, specifikusan furry-knek :)
- Röviden és tömören igen :D Bár eléggé kicsi volt a változatosság az SL-hez képest.
- Annak idején, mielőtt malaccá váltam volna nagyon sok embert és Furry-t megkérdeztem hogyan fog viszonyulni hozzám az itteni környezetem. Ahová sokat jártam, (egy amerikai punk club) ott nem néztek jó szemmel a néha megjelenő Furry-kre. Azóta kiderült, nem okoz igazán problémát, bár rendszeresen megkapom a "tegnap ettem meg az öcséd" vagy a "megjött a szalonna, eszünk" üdvözleteket.
- Nem csodálom... Az interneten sajnos sok a téveszme és az előítélet a furrykkel kapcsolatban. Az ilyen szóviccekkel nincs gond, de én kaptam már csúnyábbat is egyszer-kétszer, mondjuk SL-ben ez elég ritka.
- Bár én nem vagyok igazi (igazzy?) furry, de vannak ilyen nem csak SL béli furry vonásaim. Valamennyit tudok a kultúráról, például első SL belépésem előtt már létezett a malacos képregényblogom. Úgy vettem észre, -akár mások adatlapjait böngészve- az emberi avatart használók sokkal zárkózottabbak mint a Furryk.
- Hehe, én úgy mondanám ez talán fordítva van. Tapasztalataim szerint a furryk alapvetően nyitottabbak a legtöbb embernél. Kevésbé vagyunk előítéletesek és könnyebben barátkozunk.
- Például egy SL-ben élő Furry könnyebben hajlik az RL találkozásra, míg egy "emberrel" ritkán lehet ezt megvalósítani.
Heves bólogatásba kezd - Általában. Persze nálunk is vannak antiszociálisak és félősebbek, de úgy vettem észre ritkábban.
- Furcsa, hogy itthon Magyarországon alig ismerik a furry kultúrát.
- A mérete miatt leginkább. Még nem túl nagy a szubkultúra, nem vagyunk szem előtt. Azért növekedünk mi is... Nemrég például a Mondó című lapban jelent meg rólunk egy cikk. Persze nem vagyunk annyian, hogy tudjunk szervezni egy Cont, mint ahogyan a németek teszik. (Con: találkozó, kiállítás. A Szerk.)
- Talán a legismertebb, nagyközönségnek szóló féltudományos TV sorozat, ami némileg foglalkozott furry-kkel a C.S.I. New York. Ennek a 3-4.-ik évadában készült egy Furry-s rész.
- Ugh, igen, sajnos láttam...Nos, abban a részben minden téveszmét felvonultatnak a szubkultúrával kapcsolatban. Akár Vicces is lehetne, ha nem sokezer ember látta volna..
- Igen, ugyanabban az időszakban SL-el kapcsolatban is volt egy rész. Bár sok SL-es nem örült a szintén torz bemutatásnak, de egy erős regisztrációs hullámot köszönhettünk nekik. Természetesen sok, akár építő szándékú ember is akkor maradt meg.
Egy kicsit elmosolyodik - Igen, emlékszem. Sajnos ez a furryről nem mondható el... Aki azt a részt látta, inkább megutált minket. Senkit nem hallottam még, hogy amiatt csatlakozott volna.
- Sajnálatosan hallom. Nemrég vettük észre az slhungary szerkesztőségével, hogy a National Geographic TABU című sorozatában szintén feltűnt SL. A véleményem nekem sem lett róla pozitív, de ahogy láttam, készült egy Furry-kről szóló rész. Te láttad ezt? Mi a véleményed az ilyen filmekről, vagy akár erről.
- Hmm sajnos én még nem láttam belőle, igazat megvallva most hallok róla először... De valószínűleg akkor meg fogom nézni a közeljövőben :) A Nat Geo általában nem szokott hülyeségeket mondani, de ott van a szenzációhajhászat, ami a nézettséget hozza... Szóval csak akkor tudom véleményezni majd, ha láttam.
- Beszéljünk egy kicsit olyan magyar oldalakról, amik a nagyközönség számára is objektívan mutathatják be a furry-k világát. Kezdjük a Wikipédiával
- A magyar wiki oldalt magyar furryk szerkesztették. Én magam nem írtam, de élőszóban részt vettem a szerkesztésében azokkal akik írták :)
- Ez a furry.hu csapata?
- Pontosan.
- Ha jól tudom eléggé zárt közösség.
- Félig-meddig. Voltak _nagyon_ rossz tapasztalataink amikor teljesen nyitottak voltunk, úgyhogy most már regisztrációhoz és bemutatkozáshoz van kötve minden egyéb. Egyáltalán nem lehetetlen bekerülni, hiszen a közösség maga elfogadó, csak a.. nem felvállalható személyeket szeretnénk elkerülni. Szóval nem kell megijedni senkinek ;)
- Hallottam már olyan véleményt valakitől, hogyha RL találkozna egy furry-vel, elfutna ijedtében :)
Felnevet - Ez vicces. Valószínűleg élőben fel sem ismerné senki a közösséget. Úgy nézünk ki, mint egy átlagos társaság. Talán egy egy fokkal változatosabban. Ami kifejezetten felismerhető -a fursuit- azt Magyarországon ritkán látni. Én is maximum olyan tíz emberről tudok, akinek egyáltalán van... (Fursuit: állatjelmez A szerk.) 
- Azt hittem legalább olyan népes a társaság, mint a Star Warsnál.
- Jó kérdés, nem tudom pontosan hányan vagyunk... Furry.hu-n olyan 200 furry van regisztrálva, ebből körülbelül 100-an lehetnek többé-kevésbé aktívak. Találkozón ha már 30-an vagyunk, az már rekordnak számít. Tudom, hogy többen vannak akik nem tagjai a közösségnek, viszont aktívan furryk külföldi közösségekben. Például itt SL-en belül.
- Szoktál építeni?
- Az elején próbáltam, de hamar rájöttem, hogy nem az én asztalom. Sajnos katasztrofális a térérzékem és ügyetlen is vagyok :P Most már nem is nagyon próbálkozok ilyesmivel.
- Az új technológia a mesh. Itt a szobában nagyrészt már mesh bútorok vannak. Szerinted sokat változtat, változtatott az SL-en belüli dolgokon? Ruházkodásra berendezésekre gondolok.
- Igen, kifejezetten. Sokkal több, szebben kidolgozott tárgyat, ruhát látok. Az élethűbb furry avatárokról nem is beszélve :P
- Tehát előszeretettel használják Furry-k a mesh avatarokat :)
- Hát ha már szebbek... ^^
- Egy darabig sokan nem merték használni a mesh-es klienseket, de láthatóan ennek a fejlesztésnek volt haszna :)
- Több ilyesmi fejlesztés kéne. Van egy-két ismerősöm, aki 3D szerkesztéssel foglakozik, és amikor meséltem nekik, miket használtak az alkotók a mesh előtt, a hajukat tépték :PEkkor kapott egy telefont, miszerint azonnal mennie kell "City of Lost Angels"-be. Gyorsan elhadart szavaiból kivettem, ez egy hatalmas 20 simnyi (szigetnyi) területet lefedő "poszt-apokaliptikus, dark, cyberpunk" role play világ, ahol mindig történik valami. Gyorsan megköszöntük egymásnak az interjút, kezet ráztunk, és már a taxija mellett futva beszéltünk a későbbi személyes RL találkozóról.

Láthatóan egyáltalán nem kell félni a furry-ktől. Cerberus nyitottsága és kedvessége nem egyedi szűkös társaságukban. Bár én először nem gondoltam valós világ béli találkozásra, ő felajánlotta ezt. Ott ugyan nincs irodánk, bejárónőt -hanyag munkája miatt- azóta inworld is elküldtük ;) de a szerkesztőséget ez nem zavarja a munkában.

1 komment

Címkék: közösség magyar riport aga inworld

A bejegyzés trackback címe:

https://slhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr414500397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása