HTML

Tippek és trükkök

Mit tegyünk, ha csak csetelni akarunk az SL-ben? Vagy csak állandóan bent lenni?
Vannak olyan alternatív kliensek, amelyekkel csatlakozhatsz a Second Life-hoz anélkül, hogy terhelnénk a 3d grafikával a gépünket. A Metabolt és a Radegast textalapú kliens, Windowsnál .NET, Linuxnál Mono-t kell feltelepíteni hozzá. Mobiltelefonra is van kliens, leginkább a modernebbekre. A Mobile Grid Client-et Androidra, a Pocket Metaverse és a Sparkle IM I-Phone-ra. Bővebben a TPV listán...

Ideiglenesen feltöltés a Phoenix Viewer-rel
Az Phoenix "volt-Emerald" Viewer (és néhány alternatív kliens, mint pl. a Cool Viewer) egyik leghasznosabb tulajdonsága, hogy ingyenesen ideiglenesen lehet feltölteni vele bármit.
Bővebben...

Hogyan lehet Second Life-ból küldeni képet a Facebook-ra?
Igaz, hogy bonyolult, de SL2-ből ez is lehetséges. Most elmondom, hogyan...
Bővebben...

Mi hova lett az SL2-ben?
Keresed az SL2-ben azokat a funkciókat, amiket megszoktál a régi kliensben. Lindenék a beta idejében összegyüjtöttek néhányat, mit hol találhatsz. Sikeres keresgélést!
http://wiki.secondlife.com/wiki/Viewer_2_Moves

Rejtett menüpontok
SL2-ben is vannak rejtett menüpontok. A CTRL-ALT-D gombbal itt is elérhető az Advanced menü-t, de a CTRL-ALT-Q gombbal a Develop menü-t érheted el.
Még több trükk...

Címkék

Utolsó kommentek

  • CC Nostalgic: Évente egy-két alkalommal szánok pár percet az SL-re - részben ennek a blognak a hatására. :) Nos,... (2019.11.28. 17:25) Még vízen a Titanic
  • Hera Poliatevska: @baajos: Üdv, igen, ez a blog meghalt már elég régóta, és csak a saját nevemben nyilatkozva (nem t... (2017.01.23. 14:53) Tippek és Trükkök
  • baajos: Üdv;)) Frissiteni is kéne ezt a blogot , mert amugy tök jó , csak már sok minden változott, pl egy... (2016.09.09. 22:23) Tippek és Trükkök
  • Venompapa: Csak szóllok, az ideiglenes feltöltés már rég megszűnt valamint csakis képekre lehetett használlni... (2016.09.09. 22:07) Tippek és Trükkök
  • baajos: Jónapot! ;) (2016.09.09. 22:06) Párbeszéd Furry-kről. Cerberus riport.
  • Utolsó 20

Anna, a szende sorozatgyilkos - Bryn Oh virtuális 3D galériája

2012.05.30. 10:26 :: Hera Poliatevska

Nem új művészeti site az Anna's Many Murders kiállítás a Second Life-ban, régóta tologatom, hogy megnézzem, mert tudtam, hogy mindenképpen érdemes. Láttam már a művész, Bryn Oh más munkáit, és tudom, hogy egyfelől kivételes építész, másfelől nagyon szuggesztív fantáziavilágot képes bemutatni, amelynek a néző erősen a hatása alá kerül. Talán nevezhetjük őt a legmeghatározóbb művésznek a Second Life-ban, de mindenképpen a legnagyobbak egyike, amit az is bizonyít, hogy számos utánzója kezd akadni szerte a griden (egyre több olyan kiállítást látok SL-ben, amin felfedezem Bryn Oh stílusának hatását).

anna3.jpg

Ami miatt mégis mostanáig halogattam, az bevallom, az a személyes érzés, hogy félek Bryn Oh fantáziavilágától. Végigjárni 3D-ben a művész képzeletvilágát - amit a virtuális térben nem korlátoznak a fizikai törvényei, bármi hajmeresztő megtörténhet -, mindig nyugtalanító érzéssel töltött el, mintha egy őrült kezére adnám magam. És nem is véletlenül, nyilván ez Bryn Oh célja is: hogy megmutassa, ami őt is nyugtalanítja.

Az Anna's Many Murders sim éppen egy ilyen hely: mintha egy őrült elméjében tennénk utazást. A kiállítás egymást követő helyszínei egy történetet mesélnek el, kevés verses felirattal, lazán a képzeletünkre bízva az okokat, hogy miért történt meg ez: mitől kattant be Anna, a látszólag félénk lány, és miért kezd gyilkosságokat elkövetni?

Anna ugyanis átadja magát annak, "amit mások őrületnek tartanak", és egymás után követi el a gyilkosságokat - a kiállítás ezeken a (valódi vagy csak Anna által elképzelt?) bűntényeken megy végig, groteszk keverékét mutatva be a derűs ártatlanságnak és az érzéketlen kegyetlenségnek. Anna játékosan, könnyedén libegve öl, kedvenc módszere a fejbecsapás, de ötletesebb megoldásai is vannak. Csak találgatni tudunk, áldozatai mivel dühíthették fel - de a művész időnként elhelyez apró utalásokat a helyszínen, amitől kellőképpen elgondolkodhatunk. Mindenesetre érezhető, hogy a művész szimpátiája Annáé - Anna áldozatai pedig minden esetben torz, visszataszító alakok, vagy még több esetben csak látszólag emberek, valójában már rég átváltoztak automatákká.

Az egész kiállításra jellemző a finom miniatűr részletek kidolgozása, valamint az egyes fejezetek 3D festménnyé komponált beállítása;  a fények, a windlight beállítás, az építmények arányai mind elképesztőek - akinek semmi érzéke a művészeti kiállításokhoz (mint nekem), annak is látnia kell, mert a látvány hatása olyan erős, hogy minden értelmezést félresöpör. Bryn Oh még azt is hozzáadta a hatáshoz, hogy a sim "damage-enabled" lett, azaz sérülhetünk rajta - sok helyszín magasan van, ahonnan lezuhanhatunk és meghalhatunk, ha nem vagyunk óvatosak! - repülni pedig nem lehet; a helyszín bejárása tehát még kockázattal is jár.

Jellegzetes ismertetőjegye a művésznek, ami az Anna-kiállításon is jelen van, hogy elvárja tőlünk a kameránk intenzív használatát, ezáltal bevon minket a műbe - a legapróbb helyekre (pl. egy áldozat fejébe) bekamerázva is találunk apró remekműveket. Rákamerázva például a "számítógép" "billentyűzetére", a kis betűkockákra zoom-olva apró verseket találunk az oldalukra írva.

A tárlat végső felszabadító jelenete sem adja meg a választ arra, mi történt pontosan Anna világában, de éppen ez a hatásos, hiszen nyugtalanul, a válaszokat keresve távozunk innen, éppen úgy, amilyen hatást Bryn Oh szeretett volna tenni ránk.

Szólj hozzá!

Címkék: érdekességek utikalauz hera

A bejegyzés trackback címe:

https://slhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr594551070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása