HTML

Tippek és trükkök

Mit tegyünk, ha csak csetelni akarunk az SL-ben? Vagy csak állandóan bent lenni?
Vannak olyan alternatív kliensek, amelyekkel csatlakozhatsz a Second Life-hoz anélkül, hogy terhelnénk a 3d grafikával a gépünket. A Metabolt és a Radegast textalapú kliens, Windowsnál .NET, Linuxnál Mono-t kell feltelepíteni hozzá. Mobiltelefonra is van kliens, leginkább a modernebbekre. A Mobile Grid Client-et Androidra, a Pocket Metaverse és a Sparkle IM I-Phone-ra. Bővebben a TPV listán...

Ideiglenesen feltöltés a Phoenix Viewer-rel
Az Phoenix "volt-Emerald" Viewer (és néhány alternatív kliens, mint pl. a Cool Viewer) egyik leghasznosabb tulajdonsága, hogy ingyenesen ideiglenesen lehet feltölteni vele bármit.
Bővebben...

Hogyan lehet Second Life-ból küldeni képet a Facebook-ra?
Igaz, hogy bonyolult, de SL2-ből ez is lehetséges. Most elmondom, hogyan...
Bővebben...

Mi hova lett az SL2-ben?
Keresed az SL2-ben azokat a funkciókat, amiket megszoktál a régi kliensben. Lindenék a beta idejében összegyüjtöttek néhányat, mit hol találhatsz. Sikeres keresgélést!
http://wiki.secondlife.com/wiki/Viewer_2_Moves

Rejtett menüpontok
SL2-ben is vannak rejtett menüpontok. A CTRL-ALT-D gombbal itt is elérhető az Advanced menü-t, de a CTRL-ALT-Q gombbal a Develop menü-t érheted el.
Még több trükk...

Címkék

Utolsó kommentek

  • CC Nostalgic: Évente egy-két alkalommal szánok pár percet az SL-re - részben ennek a blognak a hatására. :) Nos,... (2019.11.28. 17:25) Még vízen a Titanic
  • Hera Poliatevska: @baajos: Üdv, igen, ez a blog meghalt már elég régóta, és csak a saját nevemben nyilatkozva (nem t... (2017.01.23. 14:53) Tippek és Trükkök
  • baajos: Üdv;)) Frissiteni is kéne ezt a blogot , mert amugy tök jó , csak már sok minden változott, pl egy... (2016.09.09. 22:23) Tippek és Trükkök
  • Venompapa: Csak szóllok, az ideiglenes feltöltés már rég megszűnt valamint csakis képekre lehetett használlni... (2016.09.09. 22:07) Tippek és Trükkök
  • baajos: Jónapot! ;) (2016.09.09. 22:06) Párbeszéd Furry-kről. Cerberus riport.
  • Utolsó 20

Mesh Import - hogyan fog működni...

2010.10.28. 16:12 :: Scandal Douglas

Ismét egy olyan cikk, amivel nem tudok mit kezdeni... Ugyanis vicces, de akárhányszor próbálgatom a Mesh Import-ot, nem sikerül. Valami lehet a béta programmal, mert mindig Crash Log-gal áll le, importálás után. Úgyhogy marad az elméleti sík, de elmondom, meddig jutottam el...

Az első kérdés ugyebár az, hogyan szerezzünk COLLADA modelt? Mint mondtam, ezzel egy szabályos dömping indulhat el, hiszen sok helyen lehet szerezni 3ds modelt, és így tovább... 3ds modellel az a bajom támadt, hogy beimportálva egy másik szerkesztőbe (Wings3d) egy újabb probléma merült fel: szétszedve, darabjaiban találtam meg. Időm nincs vacakolni, úgyhogy egy nap pihenőt adtam a dolognak. De... nem lehetetlen! Ráadásul a 3ds modelleket már nem olyan egyszerű szerezni, főleg nem ingyen... ennek is meglett időközben a megfelelő piaca!

Viszont eszembe jutott egy másik forrás: a Google SketchUp - mert ezt is láttam a COLLADA listáján. Ez a szerkesztő azoknak lehet ismerős, akik láttak egy SketchLife! nevű importáló eszközt, mellyel pikk-pakk be lehet importálni jó minőségben a Second Life-ban. Csak megszerkeszted SketchUp-ban, és valamennyit fizetve érte (prímenként 1L$ és texturánként 10L$) már bent is van a Second Life-ban. Ráadásul nagyon egyszerű benne szerkeszteni - én pl. már próbáltam a régi gyöngyösi házamat lemodellezni benne... tehát ha én tudok benne modellezni, akkor egy minden kreativitását kiélni tudó miért ne? A SketchUp-nak van egy másik érdekes szolgáltatása: a Google Warehouse. Erről azt kell tudni, hogy ingyen lehet letölteni belőle a Google SketchUp modelleket - és széles a választék! Csak kapásból 10 féle Millenneum Falcont találtam, amit 3ds-ben ingyen 1-et (és akkor csak a Google-ra hagyatkoztam...) :D Ezek után már csak az a kérdés, hogyan kell COLLADA modellt csinálni? Egyszerűen: importálni lehet ilyen formátumba a Google SketchUp segítségével :D

Megvan a formátum, lássuk az importot Second Life-ba. Belépek a Mesh Import Viewerrel, felkészülve arra, hogy mindenféle modelleket fogok majd látni elszórva a földön. Üres minden! Hoppá, lehet, hogy mégsem lesz jó a Beta? Később rájöttem, hogy senkinek sem működik a Beta, nemcsak nekem, de úgy tűnik, Lindenéknek még senki sem szólt (vagy dolgoznak rajta gőzerővel).

Megpróbálkozok az Modell feltöltésével. Build menüpont, Upload... és ott a Modell. Betöltöm a Falcont, és a fent látható ablak várt rám. Mutatja a modellt, és így tovább. Gondolom, valamire rá kell kattintani - rákattintottam a Generate LOD gombra. A Preview-ban lehet megnézni, hogyan fog kinézni High-Medium-Low-Lowest beállítással a model - sajna nem hogy formázni nem fogja a modellt, hanem csakis High minőségben lesz tökéletesen látható, ennél alacsonyabb minőségben itt-ott lyukak lesznek benne - hiányzó oldalak, amitől kiráz a hideg. Nem túl szép jövő...

Na, akkor irány az Upload... és kifagy. Próbáltam egy egyszerűbb modellel is, de kifagyott. Egyszer nem fagyott ki, de semmi feltöltés nem történt, nem találtam meg a modell-t, amit feltöltött, szóval... a teszt itt állt meg.

Utánanéztem viszont, hogyan kell továbbhaladni. Tehát: kapsz egy Mesh-t és egy Objektumot. Ha az utóbbi kirezzeled, akkor ott kellene állnia előtted annak a tárgynak, amit beimportáltál. A Mesh dolog, amit még kapsz, egy technikai dolog: ugyanis az előző Objektum nem más, mint egy Sculptie típusú "fakocka", csak a sculptie texturába ez a Mesh lett betolva. De hogy egyszerűbb legyen a történet, Lindenék két dolgot kreálnak neked az Inventorydba.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy ennek külön lesz egy fizikai objektum része, mely nem más, mint egy egyszerűbb objektum. Valamint lesz (és most figyeljetek) animálható mesh is, ennek elkészítése még bonyolultabb - kb. annyira, mint egy csontváz készítése egy 3d programba, aki ért az ilyenekhez, annak ez nem lesz probléma.

Egy szó mint száz: érdekes lesz. Már csak azoknak is, akik eddig kínlódtak a sculptiezással, és egyszerű, instant módszerrel a Warehouseból választanak maguknak fegyvert (előre látom, hogy el fogja árasztani a Marketplace-t ez a menő dolog), de azok, akik nagyon értenek a 3d objektumkészítéshez, azok Mesh avatárok készítésével nagyon-nagyon... keresettek lesznek a Second Life-ban! De ennek kb. fél évet adok, mert addig még sokat kell fejlődnie az SL-nek... Addig lehet farigcsálni!

8 komment

Címkék: gyakorlat scandal

A bejegyzés trackback címe:

https://slhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr712405684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2010.10.28. 20:53:00

Időközben rájöttem még egy-két dologra - főleg a High-Medium-Low-Lowest-tel kapcsolatban. Lehet hagyatkozni az automatikára... de akkor tényleg hiányosak lesznek alacsonyabb beállításnál a cuccok. De lehet más-más modelleket beállítani ezekre a beállításokra :D Tehát ha jó modellt akarsz csinálni, négyféle modellt csinálsz, de más-más pont és élszámmal.
Egy igazi modellező így is csinálná, különben ki kellene raknia mindenkinek egy táblán, hogy állítsa be a High-t megjelenítéshez...

Tidzsi-mon 2010.11.22. 19:45:01

@Scandal Douglas:
Teszteltem egy kicsit, bár feltölteni nem tudtam még, és le is fagyasztottam párszor :), de a viewer alapján jónak tünik a dolog. A Sculptnál alapvető probléma volt, hogy kép alapján ment a dolog egy "UV háló" (síkba kiterített ojjektum) alapján ment az egész, ezért sokszor múlt a szerencsén, hogy megfelelő formájú lesz-e amit feltöltöttél.

Egyéb gondok mellett, még fontos, hogy a sculpt mindenféleképpen 4096 pontból épült fel, ellentétben az új meshes cuccal, amiben lehet bonyolultabbat és kevésbé bonyolultat is feltölteni.

Összehasonlítás képpen feltöltöttem sculptosan és megnéztem nem sculptosan egy általam tervezett csizmát ami ugye 64 x 64 pontból áll (4096), míg a meshben a max felbontásban csak 1344. és sokkal jobban néz ki az utóbbi, mint a sculptos. Ez sokat gyorsíthat a játékon, de növeli az adatforgalmat.

AZtán, hogy mit hoz a jövő? Nekem nagyon nagy segítség lesz, bár elképzelem, hogy sokan töltögetik fel a horribilis méretű objectjeiket, amit fél év mire letöltök.
Szerintem mint anno a primszámnál itt is divattá válik, hogy minél kevesebb Polygonból építkezzünk.

A végére itt egy kép a sculpt és a mesh különbségéről. Mesh tiszta olyan amilyennek terveztem, sculpt öszegyűrődött:

img195.imageshack.us/img195/7245/meshn.jpg

Tidzsi-mon 2010.11.22. 20:00:42

Bocs sikerült elég magyartalanul fogalmaznom :)

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2010.11.22. 20:23:59

Igen, az adatforgalommal lesz sok gond. Igazság szerint előbb stabilizálni kellene az SL-t, vagy legalábbis erősíteni. Ezért mondtam, hogy fél év minimum... de látván, hogy milyen ütemben haladnak, elképzelhető, hogy jövő tavasszal már a nyakunkon lesz a baj.

Tidzsi-mon 2010.11.22. 20:30:06

Még pár dolog:

Lehet szinte bármelyik 3d-modelező programból exportálni Collada formátumába. (*.dae)

wiki.secondlife.com/wiki/Mesh/Creating_and_converting_meshes

Nem feltétlen szükséges 4 modelt elkészíteni. Állítható a polygonszám minden minőségnél, Mediumnál nekem egész korekt volt a többihez mondjuk már tényleg szükséges egy kisebb "felbontású" model.

Collosion rész jól jön. Sculptnál nem tudom pontosan hogy kezelte, de adódtak problémák, ezért ott mindent 1x1x1m-es kockába paszírozva töltöttem fel majd visszatorzítottam a megfelelő arányra a játékban, így a lehető legkisebb lett a "láthatatlan Sculpt fal" amibe beleütközhettünk.

Várom már, hogy működjön addig kókányolok sculpttal:)

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2010.11.23. 08:35:57

Ó... én se mondtam azt, hogy csak Wings3D-ből és Google SketchUp-ból lehet COLLADA-t csinálni - én egyelőre ezekkel próbálkoztam. Ha valaki keni-vágja a Blender használatát, vagy professzionális a tudása Mayánál, 3Ds Max-nál vagy akár Cinema4D-nél - vagy akár a többinél, az is tud vele importálni, mert mindegyik tudja ezt a nyílt forrású formátumot. Bár úgy tudom, némelyiknél (azt hiszem, pont a Mayánál és a 3Ds Max-nál) meg kell hegeszteni - de semmi sem lehetetlen.

Az én tesztem lényege az volt, hogy lehet-e majd olyat csinálni... amivel szerintem minden kókler fog csinálni. Azaz fogni egy ingyen megszerezhető modellt, és beimportálni a Second Life-ba. Hát nagy valószínűséggel lehet, de aki nem tudja optimalizálni a modellt egy szerkesztőben, az labdása se rúghat, mert vagy feltölteni nem fogja tudni a magas poligonszám miatt, vagy gánya lesz alacsonyabb felbontásnál. Amúgy is - a Second Life ha nem High-ba van beállítva (főleg a prímeknél), akkor csúnya (pl. szögletes kerekek, avatárokról meg nem is beszélek).

Én is küldök egy wiki linket... Sokminden meg van magyarázva benne, de soknál lehet vakargatni a fejünket. wiki.secondlife.com/wiki/Mesh/FAQs

Tidzsi-mon 2010.11.23. 21:24:24

Bocs, nem kötekedni akartam, csak pár infót hozzáfűzni. :)

Biztos vagyok benne lesznek olyanok, akik letöltögetnek és eladnak használhatattlan dolgokat. De ők hamar ellehetettlenítik magukat.

Most nézegettem, hogy a különböző részletesség távolság fügvényében is számít. (nem tudom sculptnál butult e ha távolodtunk)

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2010.11.24. 08:44:52

Szerintem ebben nem volt kötekedés. Sőt, örülök annak, hogy vannak hozzászólók, és ha valamiben tévedek, akkor kijavítanak. Ellentétben más cikkírókkal, én elismerem, ha hibázok.
Viszont látom, te is olyan lehetsz, aki nem kérdez, hanem önmagától megkeresi az információkat, teszteli az alkalmazásokat és így fejleszti a tudását. Kedvem volna a csapatban üdvözölni, szivesen látnék tőled cikkeket a Magazinban... Persze, csak ha akarod.
süti beállítások módosítása