HTML

Tippek és trükkök

Mit tegyünk, ha csak csetelni akarunk az SL-ben? Vagy csak állandóan bent lenni?
Vannak olyan alternatív kliensek, amelyekkel csatlakozhatsz a Second Life-hoz anélkül, hogy terhelnénk a 3d grafikával a gépünket. A Metabolt és a Radegast textalapú kliens, Windowsnál .NET, Linuxnál Mono-t kell feltelepíteni hozzá. Mobiltelefonra is van kliens, leginkább a modernebbekre. A Mobile Grid Client-et Androidra, a Pocket Metaverse és a Sparkle IM I-Phone-ra. Bővebben a TPV listán...

Ideiglenesen feltöltés a Phoenix Viewer-rel
Az Phoenix "volt-Emerald" Viewer (és néhány alternatív kliens, mint pl. a Cool Viewer) egyik leghasznosabb tulajdonsága, hogy ingyenesen ideiglenesen lehet feltölteni vele bármit.
Bővebben...

Hogyan lehet Second Life-ból küldeni képet a Facebook-ra?
Igaz, hogy bonyolult, de SL2-ből ez is lehetséges. Most elmondom, hogyan...
Bővebben...

Mi hova lett az SL2-ben?
Keresed az SL2-ben azokat a funkciókat, amiket megszoktál a régi kliensben. Lindenék a beta idejében összegyüjtöttek néhányat, mit hol találhatsz. Sikeres keresgélést!
http://wiki.secondlife.com/wiki/Viewer_2_Moves

Rejtett menüpontok
SL2-ben is vannak rejtett menüpontok. A CTRL-ALT-D gombbal itt is elérhető az Advanced menü-t, de a CTRL-ALT-Q gombbal a Develop menü-t érheted el.
Még több trükk...

Címkék

Utolsó kommentek

  • CC Nostalgic: Évente egy-két alkalommal szánok pár percet az SL-re - részben ennek a blognak a hatására. :) Nos,... (2019.11.28. 17:25) Még vízen a Titanic
  • Hera Poliatevska: @baajos: Üdv, igen, ez a blog meghalt már elég régóta, és csak a saját nevemben nyilatkozva (nem t... (2017.01.23. 14:53) Tippek és Trükkök
  • baajos: Üdv;)) Frissiteni is kéne ezt a blogot , mert amugy tök jó , csak már sok minden változott, pl egy... (2016.09.09. 22:23) Tippek és Trükkök
  • Venompapa: Csak szóllok, az ideiglenes feltöltés már rég megszűnt valamint csakis képekre lehetett használlni... (2016.09.09. 22:07) Tippek és Trükkök
  • baajos: Jónapot! ;) (2016.09.09. 22:06) Párbeszéd Furry-kről. Cerberus riport.
  • Utolsó 20

A Shared Media tesztelése

2010.03.09. 06:15 :: Scandal Douglas

A hosszú hallgatásom oka részben az volt, hogy félkész anyagot nem kívántam kiadni a kezemből: komolyan át akartam nézni ennek az új technikának a lehetőségeit, minden kérdésre, ami felmerült bennem, a megfelelő választ találni.
A Shared Media felület vajon megtartja-e a cookie-kat? Nos, a tesztek alapján elmondható, hogy a kliens megtartja a cookie-kat, de csak addig, amíg ki nem lépsz az SL-ből. Tehát nem a felület tartja meg a cookie-t, ahogyan azt gondolnánk - szép is volna...

Kipróbáltam a Java támogatást is, és csalódott voltam ebben a tekintetben: sajnos nem támogatja. Kár érte, de már annyira nem zavaró, egyre kevesebb honlap használja már.
Valóban ugyanazt látjuk, amin éppen a felületen megy, de ez biztonsági okokból is elég érdekes lesz. Át is tudják venni az irányítást! Tehát vigyázzatok: XStreetSL-be csakis HUD-on keresztül lépjetek be! Még szerencse, hogy a jelszavakat és a cookie-kat nem őrzi meg a kliens...
Sajnos a Youtube filmekkel kapcsolatban már tapasztaltam, hogy a teljes képernyőre váltás nem azt jelenti, hogy a kocka teljes felületén jelenik meg a film, hanem új ablak nyílik fel, és úgy jelenik meg teljes képernyőn. De nem honlapok esetében (MP3, MP4, képek, MOV-ok) is működik a dolog.
A másik, a felület programozhatósága. Lindenék tudják, hogy ez a kérdés egyből fel fog merülni, és bizony kidolgozták az LSL-ben a Shared Media programozhatóságát. Csak szépséghiba, hogyha a kliensben nem automatikusra van állítva a média elindulása, akkor bizony nem fog egyből megjelenni a Share Media, ahhoz a felületre kell kattintani. Ha pedig Touch funkcióval van ellátva a kocka, a kockára történő kattintás ugyanazon a felületen nem fog működni, mert a Shared Media az elsődleges (kis menüben azért elérhető a Touch funkció). Érdemes tehát egy szép sablon texturát készíteni a következő szöveggel: "Click me to see media"...
A felület tehát programozható, azaz a felület irányítható ÉS lekérdezhető. Ez azt jelenti, hogy az LSL és a HTML-PHP-Flash az felület aktuális URL-jén keresztül összekapcsolható. Az objektum scriptjében beállítható, hogy időnként figyelje az aktuális URL-t, és a megfelelő címre reagálhat.

Ez mennyire terheli meg a rendszert? Mint tudjátok, sok-sok probléma van az SL-ben a laggal. A rádiók szerencsére nem nagyon terhelik a rendszert, mert az szerencsére külön csatornán megy. De ha mozit akartunk nézni, a lassabb gépek iszonyatosan belassultak, és az egész kezelhetetlenné vált. Az SL2-nek viszont van egy rém erőszakos tulajdonsága: mindenféle Media automatikusan elindul, ha a beállításoknál be van pipálva. Így egyből fogad minket a rádió és a mozi is, meg a Shared Media is. Ha viszont kiszedjük a pipát, akkor mienk az irányítás.
A kérdés tehát egyszerű: érdemes kiszedni a pipát? A válaszom: igen! Képzeld el, mi lenne, ha ellátogatnánk egy olyan földre, ahol minden csupa média felület. Egyrészt egy jó ideig megmozdulni se tudnánk, és rengeteget kell várni, mire betöltődne az összes weboldal. Sőt, úgy vettem észre, hogy már két embernél is iszonyatosan belassul az oldalak betöltődése - egyedül olyan szépen működött, de Vic-kel végzett közös teszt folyamán komolyan elszomorodtam. Ennél a felületnél még az alap UPC Fiber Power is gyengének számít.
Reális ez a lagveszély? Bizony reális, mert az SL lakói imádnak minden újítást. Emlékszem arra a sokkra, amikor bevezették a Voice szolgáltatást, egy darabig örültünk neki, aztán lassúsága miatt én már automatikusan kiszedem a pipát a Voice-nál :D Hát úgy tűnik, a Media is erre a sorsra jut nálam...
Végezetül Torley Linden videóját mellékelem, hogyan kell a Shared Media-t használni:

illusztráció: http://www.henryjenkins.org

Szólj hozzá!

Címkék: gyakorlat scandal

A bejegyzés trackback címe:

https://slhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr351953067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása