HTML

Tippek és trükkök

Mit tegyünk, ha csak csetelni akarunk az SL-ben? Vagy csak állandóan bent lenni?
Vannak olyan alternatív kliensek, amelyekkel csatlakozhatsz a Second Life-hoz anélkül, hogy terhelnénk a 3d grafikával a gépünket. A Metabolt és a Radegast textalapú kliens, Windowsnál .NET, Linuxnál Mono-t kell feltelepíteni hozzá. Mobiltelefonra is van kliens, leginkább a modernebbekre. A Mobile Grid Client-et Androidra, a Pocket Metaverse és a Sparkle IM I-Phone-ra. Bővebben a TPV listán...

Ideiglenesen feltöltés a Phoenix Viewer-rel
Az Phoenix "volt-Emerald" Viewer (és néhány alternatív kliens, mint pl. a Cool Viewer) egyik leghasznosabb tulajdonsága, hogy ingyenesen ideiglenesen lehet feltölteni vele bármit.
Bővebben...

Hogyan lehet Second Life-ból küldeni képet a Facebook-ra?
Igaz, hogy bonyolult, de SL2-ből ez is lehetséges. Most elmondom, hogyan...
Bővebben...

Mi hova lett az SL2-ben?
Keresed az SL2-ben azokat a funkciókat, amiket megszoktál a régi kliensben. Lindenék a beta idejében összegyüjtöttek néhányat, mit hol találhatsz. Sikeres keresgélést!
http://wiki.secondlife.com/wiki/Viewer_2_Moves

Rejtett menüpontok
SL2-ben is vannak rejtett menüpontok. A CTRL-ALT-D gombbal itt is elérhető az Advanced menü-t, de a CTRL-ALT-Q gombbal a Develop menü-t érheted el.
Még több trükk...

Címkék

Utolsó kommentek

  • CC Nostalgic: Évente egy-két alkalommal szánok pár percet az SL-re - részben ennek a blognak a hatására. :) Nos,... (2019.11.28. 17:25) Még vízen a Titanic
  • Hera Poliatevska: @baajos: Üdv, igen, ez a blog meghalt már elég régóta, és csak a saját nevemben nyilatkozva (nem t... (2017.01.23. 14:53) Tippek és Trükkök
  • baajos: Üdv;)) Frissiteni is kéne ezt a blogot , mert amugy tök jó , csak már sok minden változott, pl egy... (2016.09.09. 22:23) Tippek és Trükkök
  • Venompapa: Csak szóllok, az ideiglenes feltöltés már rég megszűnt valamint csakis képekre lehetett használlni... (2016.09.09. 22:07) Tippek és Trükkök
  • baajos: Jónapot! ;) (2016.09.09. 22:06) Párbeszéd Furry-kről. Cerberus riport.
  • Utolsó 20

Second Life Viewer 2.0

2010.02.25. 19:51 :: Scandal Douglas

Korábban Princess már említette, hogy új kliens várható. Vártuk, vártuk... Közben újabb és újabb kliensek jöttek ki, némelyiket - így az Emerald alternatív klienst - meg is szerettük.
A napokban jött ki a 2.0-ás Viewer, és sok tesztelő belevágott a feltelepítésébe. Atthosz közben jelezte, hogy még nagyon instabil az új kliens, de ugyan kit érdekel ez... hát belevágtam.

Úgymond vártam a sokkhatást, és belépéskor meg is kaptam - egyből kivágott a kliens. Persze, eszembe juthatott volna az, hogy a portot be kéne kapcsolni, különben a tűzfalam akadékoskodni fog, és biztonság kedvéért a grafikai beállításokat is minimálisra csökkentettem, meg a Voice hangerejét is letiltottam (ez van a megszokott pipa helyett): így elég sokáig tudtam bent maradni, de azért kivágott mégegyszer. Ez alatt az idő alatt volt időm keresgélni a régi dolgokat, és eléggé meglepő dolgokat találtam.
Nekem nagyon bejön a fekete kliens. Körülbelül ezt vártam azok után, ahogyan a Second Life honlapja megváltozott. Tetszik az is, hogy nincs telepakolva a kliens menüpontokkal, alsó gombok is kevesebbek, bár nem nagyon értettem, miért kellenek azok a gombok, amelyekkel egérrel is irányíthatod az avatárodat. Tetszenek az oldalsó piktogrammok is, bár az első belépéskor a teljes oldalsáv eléggé zavaró volt, de szerencsére elrejthetők. Az újabb sokk a levélikon megjelenése volt, hiszen volt egy-két IM-em is, ez az ikon jelzi, hány üzenetet kaptál. Tetszik az is, hogy a csetelés modernebb kinézetett kapott: azaz aki hozzászól, annak a profilképét is látjuk. Tetszik az is, hogy végre leszakadt az SL a süti-menütől, egy sokkal egyszerűbben kezelhető kis-menü jelenik meg helyette...
Elsőként a lejátszót kerestem, és nem találtam. Annyira megszokott volt, és kerestem oldalt, alul, mindenhol, egészen addig, amíg meg nem találtam a PLAY gombot a jobb felső sarokban. Itt tudtam csak kikapcsolni a zenét, ami a Jolly Rogerben tombolt. A mellette lévő hangszóró gomb is meglepett, ugyanis csak a Mastert képes állítani, a bővebb beállításoknál egyből a Beállítások jönnek be. A PLAY gomb ennél több meglepetést okozott: ugyanis egy újabb ablak bukkan fel, amiben beállíthatod, hogy te mit kívánsz hallgatni. A médiatámogatás eddig is érdekelt, de itt beállíthatod azt is, hogy melyik föld zenéjét kívánod hallgatni, sőt: melyik társad zenéjét kívánod hallgatni. Ezek után már kíváncsi vagyok, mit is tud az új Second Life, mert ez izgalmasnak tűnik...
Ezután a megszokott funkciókat kerestem. Nagyon nehezen, de megtaláltam a mini-map szolgáltatást, megbújt a World menüben. A profilnál is hümmögtem, hogy a többi oldal hova lett - pl. a kedvenc helyek. Na, ezt is megtaláltam később, hiszen elsőként azt várja el tőled, hogy töltsd ki a profilodat. Sok funkciót nem ott találtam, ahol megszoktam, így pl. a kép-animáció-hang feltöltése ott van, ahol megérdemli, vagyis az Inventoryban. A Contacts gombok is érdekfeszítőbb így, hogy jobboldalt van, ott, ahol megérdemli. Meglepett az is, hogy a Landmarkokat külön ki vannak szedve, így jobb szerintem. Sőt, a ruházat is külön gombot kapott!
Több tesztelést még nem csináltam, ehhez több időt kellene vele foglalkoznom. Sajnáltam, hogy a magyarítás nincs hozzá, és mivel Princess már nem foglalkozik az SL-lel, gyanítom, hogy nem is lesz. Vagy az is lehet, hogy már készen van, csak még a BÉTA verzióban nincs benne?
De máris látom, hogy merre kéne tartania a Second Life-nak, hogy mivé kéne fejlődnie...


A hivatalos blogot olvasva még meglepőbb dolgokat találtam, és utána is néztem. Az Alpha Mask nem más, mint a láthatatlanság maszk! Így elrejthedet a teljes testedet, hogy ne kelljen lekicsinyíteni csak azért, hogy furry légy! Ezt szerintem minden nem-emberi avatárnak a kedvenc funkciója lesz. Az újabb újítás egy plusz skin, a Tattoo skin, amivel még az arcodon is lehetnek tetkók, és nem kell alsónadrágként, meg a jóég tudja hogyan viselni a tetkókat. Azt hiszem, a maszkok ideje jött el... A másik újítás talán az új segítség lesz: hiszen az eddigi segítségek nem túl sokat értek...
A Shared Media is érdekes újítás. Eddig csak egy webrádiót, egy videót, vagy egy egyszerű honlapot lehetett bevinni a földekre. Úgy tűnik, az SL2 ebben is nagyot kíván dobni, mert komplett honlapokat lehet behozni vele az SL-be. A Flash támogatásnak köszönhetően nagyon durva dolgokat lehet behozni egyszerű felületeken - például nagyon komoly játékokat. Képzeld el, hogy bent a Second Life-ban képes leszel böngészni, és nem a beépített böngészővel, hanem a TV-n. Linkekre kattinthatsz, Youtube-ot nézegethetsz. Ha mindez nem lenne elég: állítólag ugyanazt fogod látni, amit a többiek, így akár moziélmény is felépíthető lesz (végre). Most jön a plusz poén: ehhez nem kell földtulajdonosnak lenned, mert a médiát nem a földnél kell beállítani, hanem a prím szerkesztésekor a Textura oldalon. Így egy prímre annyi weboldalt tudsz rakni, ahány oldala van!


A kliensről videókat bővebben a Second Life Youtube csatornáján láthatsz. Természetesen én is fogom tesztelgetni az új SL-t, és tapasztalataimat meg fogom osztani veletek...

Illusztráció: Second Life

6 komment

Címkék: hírek scandal

A bejegyzés trackback címe:

https://slhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr671953063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2010.02.25. 19:51:00

Biztos, hogy élnek majd vele. Ezzel újabb lehetőségek nyíltak meg az SL előtt.

Merlin 2010.02.25. 19:51:00

Ez a fejlesztett média support nagyon okos kis dolog, régóta hiányzott. Primekre feszített honlapokkal és Flash animációkkal eddig nem látott komplexitású alkalmazásokat lehet majd készíteni. A scriptek által hordozott programlogikát kitolhatod a szerveredre, az SL-ne belül pedig mindössze egy primre lesz szükség, ami az SL-t, és a webes alkalmazást összeköti. Lehet pl. csinálni ilyen CD borítót/szám címét, stb. mutató falakat Flash-ben, Flash Media Serverre épített mozikat, desktop megosztást Flash-en, stb. Rengeteg új lehetőség nyílik meg, a kérdés csak az, mennyire tudnak majd élni vele a fejlesztők.

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2010.02.25. 19:51:00

Módosítottam a cikket.
Egyrészt az Alpha Mask-ot javítottam, írok a Tattoo-ról is, valamint utánanéztem a Shared Media-nak, és... nagyon durva lesz! Nem kell földtulajdonosnak lenned ahhoz, hogy saját oldalad legyen. Nos, ezzel lehet majd nézni a másik személy médiáját :D

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2010.02.25. 19:51:00

Megvan a mini-map. A World menüben bújt el :D

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2010.02.25. 19:51:00

Mint mondtam, első nézésre nem találtam meg. Időközben nézegettem ezeket a bemutató klipeket, és azért észrevettem, hogy csak elrejtették őket. Tehát lehet, hogy a mini-map is meglesz valahol, csak jó kérdés, hol.
Sok dolgot hiányoltam, így a Nézet menüt is, ahova sok dolgot bele lehetett volna süllyeszteni. Így a mini-mapet is...
A net on prim dolgot még fejtegetni fogom, de nem hiszem, hogy arra alkalmas lenne, amire te gondolsz. Én is csak néztem, hogy mit is takarhat az, hogy megnézhetem azt, amit egy másik avatár sugároz, de sajnos azt hiszem, ez lesz a Shared Media, azaz azt láthatod, amit a másik avatár lát... De nem értem még pontosan, talán Atthosz leírása mindent megmagyaráz.

Hera 2010.02.25. 19:51:00

A mini-map-et nehogy elvegyék, vagy adjanak valamit helyette! Nekem az mindig aktiválva van (nehogy valaki váratlanul észrevétlenül mögém lopakodjon, és azt mondja, hogy "búú". :))

Ez a "net on a prim" tényleg forradalmi lesz. Ma már láttam az első olyan fotót, amin egy avatar a fejére tett egy primet, amire rávetítette a webkameráját, ami a saját RL fejét mutatja. - Innentől elszabadulnak a lehetőségek... elképzelek egy környezetet csupa rávetített web-felületes primből... nincs is akkora agyam, hogy mindent el tudjak képzelni...
süti beállítások módosítása