Az RPG üzletágban a szerepjátékok mellett az egyik legjobban menő játék (természetesen a valóságban) a gyüjtögetős kártyajátékok. Aki pl. látta a Yu-Gi-Oh!-t, akkor az tudja, miről beszélek. Adott két varázsló, aki párbajozik, segítségül hív szörnyeket, akik vagy segítenek a csatában, vagy védelmeznek minket. Varázsolhatunk az ellenfél szörnyeire, csapdákat állíthatunk az ellenfél szörnyeinek, és így tovább. Számtalan rendszer született már, számtalan játék, mindegyiknek más és más a története.
A Gyüjtögetős kártyajátékok természetesen a Second Life-ban is megjelentek. Combat Card Game-nek is nevezik ezeket, van is néhány, bár eddig nem találkoztam eggyel sem. Viszont egyre rábukkantam az SL Destination Guide-jának köszönhetően, és alaposan felcsigázott a dolog. Vajon végre láthatok egy olyan párbajt, amilyet a Yu-Gi-Oh!-ban megismerhettünk? Megelevenedhetnek a szörnyek, melyek az orrunk előtt vívnak csatát értünk? Persze, tudtam, hogy mindez lehetetlen, illetve nem lehetetlen, csak munkaigényes nagyon...
Nos, a LOGOS (http://www.logos-cards.com) nem ilyen játék, de kétségtelenül élvezetes lehet még azoknak is, akik kívülről nézik az eseményeket. Rendszere rendkívül egyszerű: egy HUD-dal kell szaladgálnunk, a HUD-ba kell betölteni a kártyalapokat, minimum 25, maximum 100 kártyalap lehet egyszerre. A HUD segítségével kereshetjük meg a többi párbajhőst, és azon keresztül vívhatjuk meg a csatáinkat. Tapasztalati pont rendszere is van, elérve egy bizonyos szintet ajándék kártyát is kaphatunk! De természetesen vásárolhatunk kártyákat L$-ekért cserébe...
A játék világa inkább sci-fi, mint fantasy, de ez érzésem szerint nagyon mellékes. A játékot én magam még nem próbálhattam ki, de úgy veszem észre, hogy nem valami bonyolult a rendszere. Húzunk a pakliból, kijátszunk egy lapot, meghatározzuk a szabályok alapján, melyik lap a támadólap (hasonló a kő-papír-ollóhoz, csak itt nem így hívják őket), azonos típusú lapoknál ezt a sebesség dönti el. Ha a támadó lapnak nagyobb az támadóértéke, mint a másik lap védekezőértéke, akkor a játékos annyit sérül, amennyivel túllépte az értéket. Ha a játékos HP-je nullára zuhan (kezdetben 100.000), akkor a játékos elveszíti a csatát. A lapoknak lehet valamilyen effektusa is, például megkeveri az ellenfél lapjait, vagy megduplázza támadópontjait. A lapok kijátszását nehezítheti a combo is, mely meghatározza, milyen lapokat kell ezen lapok előtt kijátszani. Ezeket a szabályokat a honlapon megismerhetjük.
A játék szabályai tényleg egyszerűek, nem olyan bonyolultak, mint a valóságban ismert kártyajátékok (Hatalom Kártyái, Magic: the Gatering, hogy csak az ismertebbeket említsem). A film alapján tényleg olyan, mint egy igazi párbaj. Csak azt nem értem, miért sci-fi körítést találtak ki hozzá...
Utolsó kommentek