HTML

Tippek és trükkök

Mit tegyünk, ha csak csetelni akarunk az SL-ben? Vagy csak állandóan bent lenni?
Vannak olyan alternatív kliensek, amelyekkel csatlakozhatsz a Second Life-hoz anélkül, hogy terhelnénk a 3d grafikával a gépünket. A Metabolt és a Radegast textalapú kliens, Windowsnál .NET, Linuxnál Mono-t kell feltelepíteni hozzá. Mobiltelefonra is van kliens, leginkább a modernebbekre. A Mobile Grid Client-et Androidra, a Pocket Metaverse és a Sparkle IM I-Phone-ra. Bővebben a TPV listán...

Ideiglenesen feltöltés a Phoenix Viewer-rel
Az Phoenix "volt-Emerald" Viewer (és néhány alternatív kliens, mint pl. a Cool Viewer) egyik leghasznosabb tulajdonsága, hogy ingyenesen ideiglenesen lehet feltölteni vele bármit.
Bővebben...

Hogyan lehet Second Life-ból küldeni képet a Facebook-ra?
Igaz, hogy bonyolult, de SL2-ből ez is lehetséges. Most elmondom, hogyan...
Bővebben...

Mi hova lett az SL2-ben?
Keresed az SL2-ben azokat a funkciókat, amiket megszoktál a régi kliensben. Lindenék a beta idejében összegyüjtöttek néhányat, mit hol találhatsz. Sikeres keresgélést!
http://wiki.secondlife.com/wiki/Viewer_2_Moves

Rejtett menüpontok
SL2-ben is vannak rejtett menüpontok. A CTRL-ALT-D gombbal itt is elérhető az Advanced menü-t, de a CTRL-ALT-Q gombbal a Develop menü-t érheted el.
Még több trükk...

Címkék

Utolsó kommentek

„Szép új világ” a NOMOS-on

2010.11.29. 21:00 :: Scandal Douglas

írta: Hera Poliatevska

Régóta rajongója vagyok SL-ben a Kora Zenovka - Baal Zobel építész párosnak. Nemcsak gyönyörűen kialakított és megtervezett szerepjátékos régióik látványvilágát csodálom (Kingdom of Sands, Golgothica, Midian City), hanem azt az alapos háttérmunkát, a régióik történelmi-társadalmi részleteinek kidolgozását is, amire nagy gondot fordítanak. Zenovka és Zobel nem köti meg azt a kompromisszumot sem, amit sok más szerepjátékos hely megköt SL-ben, nevezetesen hogy a játszhatóság és a lag-csökkentés érdekében lefaragnak a látvány igényességéből, és néhány kockaépülettel elintézik a játék hátterét. Nem, Zenovkáék nem kötnek ilyen kompromisszumot, és mindig olyan látványos környezetet építenek játékosaiknak, amely önmagában, szerepjáték nélkül is meglátogatásra érdemes.

A NOMOS szerepjátékos régió (Teleport: http://slurl.com/secondlife/Nomos/179/87/42) 2009-ben épült és a hétvégén örömmel láttam, hogy még mindig létezik és működik, sőt, plusz egy sim-mel bővült. Még mindig bámulatos építészeti remekmű, amire érdemes akár több órányi virtuális sétát is rászánni (én ötórányi bolyongással sem tudtam minden zegzugát felderíteni). 

A háttértörténet szerint a „Nomos” a Mars egyik holdján épült nagyváros, amely eredetileg a helyi ércbányászat kiszolgálására épült a Földről érkező bányászok számára. A régiót később felvásárolta a Metro-Tek nevű multicég, amely a genetikai fejlesztésekben és a robotgyártásban is érdekelt lett; a város egyre nőtt, elburjánzott a bűnözés, a drogkereskedelem, az emberi fajon kívül egyre több más faj is felbukkant itt - akár legálisan, akár illegálisan. A belvárosban főleg a kereskedelem, a szórakozás és a prostitúció csábítja a betelepülőket; ugyanakkor sokan dolgoznak a Metro-Teknél a genetikai kísérleteken, működtetik a MetroPol rendőrséget és a MediTech cégen keresztül övék az egészségügy is.

A látogató – mint más szerepjátékos helyeken is – egy zsilipként szolgáló skybox-ba érkezik először, amely légiforgalmat bonyolító kisebb űrállomásnak van álcázva. Szellemes megoldás, ahogyan a látogató a zsilipből, mint komphajó-űrállomásról, komphajóba beszállva teleporttal eljut a skybox alatti Nomos kikötővárosba. Lent a városban bárok, szusi-büfék, kínai piac, kaszinó, mozi, drogéria és számtalan egyéb szolgáltatás irodája várja a lakókat; a plakátok rendezvényeket hirdetnek, vagy munkásokat toboroznak a különböző klánokhoz. Újítás a szerepjátékban, hogy az utcák tele vannak ellopható, feltörhető sportkocsikkal, tehát a játékos (a meter-t viselve) nemcsak gyalog járhat, hanem lopott autón is száguldozhat az utcákon (és száguldoznak is, nekem is párszor félre kellett ugranom előlük).

A kreátorok nemcsak építői, hanem játékmesterei is a régiónak: a Nomos-on saját maguk alkotta RP system, a web-alapú SGS (Socionex Game System) működik, saját pénznemmel, HUD-dal és meter-rel, saját fegyverekkel és drogokkal, lötyikkel, ételekkel. A játékot (mint más nagyobb RP közösségeket általában) saját honlappal is támogatják, ahol a játékosok megismerhetik egymást és az aktuális történéseket akkor is, ha SL-en kívül vannak. A játék mindezért cserébe, SL-ben szokatlan módon nem ingyenes, a HUD megvásárlása egyszeri 500 linden dollárba kerül; ez nemcsak a két sim fenntartási költségeit támogatja, hanem szűrőként biztosítja azt is, hogy a játékba aktív résztvevőként csak a kellően elszánt és elhivatott szerepjátékosok kerüljenek be. De látogatóként, Observer tag-et viselve a régióban tett városnéző túra ingyenes.

UPDATE: a sim 2011. nyarán megszűnt.

2 komment

Címkék: játékok utikalauz hera

A bejegyzés trackback címe:

https://slhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr452482211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A_G_A 2011.04.11. 15:26:37

Tényleg jól néz ki.
A legalsó szinten megtámadott egy patkány. Mivel hirtelen csak sörösdobozt találtam megdobáltam vele párszor majd kimúlt ;)
Elmeséltem a sushi bárosnak, aki cinikusan megjegyezte, hogy ezek szerint a malacok (az vagyok sl-ben) alacsonyabban vannak a táplálékláncban ;) Kisebb beszélgetés után munkát ajánlott a bárban.
Érdemes benézni.
(Négy napja nincs blokkolva az slhungary.hu, már nem phishing site. Köszi :) )

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2011.04.11. 19:39:42

Mi köszönjük, hogy szóltál. Tényleg nem hittem el az üzenetet, ráadásul az az oldal is megszűnt, amire írták az üzenetet. Küldenem kellett egy jelentést a Google-nak, hogy az adott oldal nem létezik. Nem voltak gyorsak...