HTML

Tippek és trükkök

Mit tegyünk, ha csak csetelni akarunk az SL-ben? Vagy csak állandóan bent lenni?
Vannak olyan alternatív kliensek, amelyekkel csatlakozhatsz a Second Life-hoz anélkül, hogy terhelnénk a 3d grafikával a gépünket. A Metabolt és a Radegast textalapú kliens, Windowsnál .NET, Linuxnál Mono-t kell feltelepíteni hozzá. Mobiltelefonra is van kliens, leginkább a modernebbekre. A Mobile Grid Client-et Androidra, a Pocket Metaverse és a Sparkle IM I-Phone-ra. Bővebben a TPV listán...

Ideiglenesen feltöltés a Phoenix Viewer-rel
Az Phoenix "volt-Emerald" Viewer (és néhány alternatív kliens, mint pl. a Cool Viewer) egyik leghasznosabb tulajdonsága, hogy ingyenesen ideiglenesen lehet feltölteni vele bármit.
Bővebben...

Hogyan lehet Second Life-ból küldeni képet a Facebook-ra?
Igaz, hogy bonyolult, de SL2-ből ez is lehetséges. Most elmondom, hogyan...
Bővebben...

Mi hova lett az SL2-ben?
Keresed az SL2-ben azokat a funkciókat, amiket megszoktál a régi kliensben. Lindenék a beta idejében összegyüjtöttek néhányat, mit hol találhatsz. Sikeres keresgélést!
http://wiki.secondlife.com/wiki/Viewer_2_Moves

Rejtett menüpontok
SL2-ben is vannak rejtett menüpontok. A CTRL-ALT-D gombbal itt is elérhető az Advanced menü-t, de a CTRL-ALT-Q gombbal a Develop menü-t érheted el.
Még több trükk...

Címkék

Utolsó kommentek

Online ügyvéd: A virtuális világokban is szükség van törvényekre

2010.11.09. 07:44 :: Scandal Douglas

riporter: Samantha Murphy
fordította: Scandal Douglas

 

 

Nora megtalálta ezt a könyvet, én megtaláltam ezt a riportot. Lefordítottam és hidegen tálaltam: fogyasszátok egészséggel...

 

Emberek tízmilliói élnek, dolgoznak és játszanak a virtuális világokban, amikben bármi megtörténhet. Greg Lastowka szerint szükséges szabályozni ezt a féktelen fejlődést.

Mi ihlette az új könyvedet, a Virtual Justice-t (Virtuális Igazságügy)?

Mindig is érdekelt a technológiai jog, és érdekelnek a kérdések a virtuális világokkal kapcsolatban. A társadalom az internet felé sodródik, és egy virtuális világ az internet legintezívebb változata. Kérdések merülhetnek fel, hogyan lehet elfogadottá tenni a virtuális világokat a szélesebb kör számára.

Úgy gondolod, hogy szükség van olyan rendszabályokra a virtuális világban, mint az elektronikus kereskedelem, a szólás szabadsága és a rágalmazás?

Úgy gondolom, hogy a virtuális törvények azért érdekesek, mert bizonyos részben fiktívek, kitaláltak, de más értelemben nagyon is valóságosak. Az emberek valós pénzt fektetnek bele és valóságos kapcsolatokat építenek ki. A kérdés tehát az: milyen mértékben kell az eseteket ilyen környezetben kezelni? Mintha valós, fizikai környezetben lenne, vagy mint a hagyományos online fórum, e-mail vagy blogok esetében?

Milyen fajta törvényekre van szerinted a leginkább szükség?

Alaposan meg kell vizsgálni, hogyan működik a szerzői jog a virtuális világokban, ahogyan a szoftver közvetíti azt. Egy bizonyos szintig a szerzői jog a védőháló a virtuális világokban. Akkor is közünk van hozzá, amikor létrehozunk egy világot és akkor is, amikor belépünk egybe. Az emberek között van egy kölcsönhatás bennünk, mint ahogyan a Second Life-ban is, ahol a felhasználók létrehozzák és eladják a saját alkotásaikat. Kreativitásuk miatt érdekükben áll a szerzői jogok tisztázása ezekben a helyzetekben.

Aztán ott a virtuális vagyon kérdése. Sok virtuális világban van valuta, melyet valós pénzre váltható, és ezek a virtuális gazdaságok így fejlődnek. Milliárd dollárnyi tranzakció folyik a virtuális kereskedelemben. Még a jogrendszer sem határozza meg, hogyan kell a virtuális vagyont kezelni, a fizikai vagyonhoz viszonyítva. Ezen kérdések hatással lesznek az adótörvényekre, a büntetőeljárásra lopás és tulajdonjog átruházása esetén, öröklési kérdések tervezése, és így tovább...

Voltak olyan esetek, amikor virtuális lopás miatt fordultak Önhöz?

Egy esetet dolgoztam fel a könyvben, egy kínai játékos, Qiu Chegwei esetét a Legend of Mir 3-ban. A barátja ellopta a sárkány szablyáját - ez egy virtuális vagyon ebben a játékban - és eladta valós pénzért, és megtartotta a bevételt. Mivel a virtuális vagyok értéke eszmei, és csak a játékon belül létezett, a rendőrség nem volt hajlandó úgy kezelni az ügyet, mint egy lopás. Így Chegwei a saját kezébe vette az ügyét, és megölte a barátját. Életfogytiglani börtönre ítélték miatta.

Ha nem szabályozzák a virtuális vagyon és gazdaságot és a törvény szemet huny felette, akkor egy online anarchia fog létrejönni. Követhetetlen pénzfolyam, a társadalmi elvárásokat lehet figyelmen kívül hagyni és az emberek írhatnak rosszindulatú kódokat a legnehezebb jelszavak kitalálására, hogy feltörjék más virtuális vagyonához a hozzáférést, és leszüreteljék a hasznot. Mindenféle büntetőjogi és kvázi-büntetőjogi tevékenység elkövethetőek lesznek ezek ellen az igenis valós gazdasági tényezőkkel szemben, ha nincs jogi státusza ezeknek a tevékenységeknek a valós világban.

Bizonyára a technológiai fejlődés befolyásolta a jog fejlődését. Van alapvető eltérés mára?

Úgy gondolom, hogy igen. Olyan mértékben, hogy a technológia kiszorítja a jogot. A virtuális világok tulajdonosai dönthetnek a becsület és a technológia között, és a technológia egy olyan eszköz, mely kielégíti érdekeiket - így általában a technológiát részesítik előnyben. 1999-ben Lawrence Lessig mondta, hogy a "kód a törvény", és ez alapján működnek ma a virtuális világok is. Ha irányítani tudsz egy nagyon valósághű szimulációt - hogyan működjön a gravitáció, hogyan sétáljanak az emberek, merre mehetnek, mit mondhatnak - akkor lesz egy mindenható-szerű hatalmad, ami nem szuverén a valóságban.

Tehát a célod, hogy a virtuális jog legyen elég erős?

A törvény sok dologra képes, de a gravitációt megfordítani nem. A virtuális világok tulajdonosai csodálatos dolgokat tehetnének, ha figyelembe veszik a felügyeleti és interperszonális kölcsönhatásokat.

A LambdaMoo online közösségben például a tulajdonosok feltalálták a varangyosítást a rendszerben a bűnözők ellen. Ha valaki rosszat csinál, akkor az avatárja varanggyá változik. Bizonyos értelemben a technológia meghaladta a törvényt. Bármely tulajdonosának meg van hozzá a képessége, hogy a technológiai platformon belül szabályozza a közösségét.

forrás: http://www.newscientist.com/blogs/culturelab/2010/11/online-law-man-virtual-worlds-need-real-laws.html

 

2 komment

Címkék: riport gyakorlat scandal

A bejegyzés trackback címe:

https://slhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr832435277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NoraKoltai · http://slmagazin.blog.hu/ 2010.11.10. 06:39:57

A interjú nagyon érdekes, a legtöbb dologban igaza is van. Csak egy rémálom dereng fel bennem, hogy a virtuális világokban majd az amerikaiak fogják az új "törvényeket" megalkotni. És ennek már látjuk az első hajtásait. Egyrészt az európai emberek nem igazán kapják meg a maguk igazságát, másrészt (de ez magánvélemény) egy képmutató világ képmutató törvényeit kényszerítik majd ránk.

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2010.11.10. 19:11:08

Szerintem: mindenkiben van valamennyi erkölcs, és az alapján kellene cselekednie. Én a boszorkánytörvényt pl. nagyon javasolnám alapul: amit nem szeretnél, hogy veled megtennének, te se tegyed. Élni és élni hagyni...
Azonban ez a lopás dolog, amiből gyilkosság lesz... hát szerintem elég érdekes. Ha a játék keretei szerint ellophat bárkitől bármit, és a játékban tolvajt alakít, akkor miért is ne. Az ilyen dolgot játékban kellene lejátszani, nem pedig átvinni a valóságba.
Ha azonban úgy szerezte meg a tárgyat, hogy ismerte a barátja jelszavát, és felrakta az eBay-re... akkor bizony galád dolgot tett. Kb. hasonló esetet mi is ismerünk: amikor a barátnő megelégelte a barátja World of Warcraft mániáját, és törölte a barátja karakterét...
Szóval lehetne vitatkozni rajta, és érdemes is.