HTML

Tippek és trükkök

Mit tegyünk, ha csak csetelni akarunk az SL-ben? Vagy csak állandóan bent lenni?
Vannak olyan alternatív kliensek, amelyekkel csatlakozhatsz a Second Life-hoz anélkül, hogy terhelnénk a 3d grafikával a gépünket. A Metabolt és a Radegast textalapú kliens, Windowsnál .NET, Linuxnál Mono-t kell feltelepíteni hozzá. Mobiltelefonra is van kliens, leginkább a modernebbekre. A Mobile Grid Client-et Androidra, a Pocket Metaverse és a Sparkle IM I-Phone-ra. Bővebben a TPV listán...

Ideiglenesen feltöltés a Phoenix Viewer-rel
Az Phoenix "volt-Emerald" Viewer (és néhány alternatív kliens, mint pl. a Cool Viewer) egyik leghasznosabb tulajdonsága, hogy ingyenesen ideiglenesen lehet feltölteni vele bármit.
Bővebben...

Hogyan lehet Second Life-ból küldeni képet a Facebook-ra?
Igaz, hogy bonyolult, de SL2-ből ez is lehetséges. Most elmondom, hogyan...
Bővebben...

Mi hova lett az SL2-ben?
Keresed az SL2-ben azokat a funkciókat, amiket megszoktál a régi kliensben. Lindenék a beta idejében összegyüjtöttek néhányat, mit hol találhatsz. Sikeres keresgélést!
http://wiki.secondlife.com/wiki/Viewer_2_Moves

Rejtett menüpontok
SL2-ben is vannak rejtett menüpontok. A CTRL-ALT-D gombbal itt is elérhető az Advanced menü-t, de a CTRL-ALT-Q gombbal a Develop menü-t érheted el.
Még több trükk...

Címkék

Utolsó kommentek

Mesh Import - mégis...

2010.09.23. 15:06 :: Scandal Douglas

Egy kicsit halasztódott a Mesh Import bevezetése, de azért csak elkezdik a tesztelést. Hasonlóan hosszú folyamatra lehet számítani, mint a sculptie bevezetése esetében - annak ellenére, hogy a kidolgozás már több mint egy éve történik...

Az első videók engem is felvillanyoztak, de a technikai részről mind a mai napig nem lehetett tudni. Egy biztos volt: nem lesz egyszerű dolgunk, miután bevezetésre kerül. Most már a formátum is kiderült, amiből be lehet vinni az SL-be a 3D objektumokat - erre egy nyílt forrású COLLADA lesz majd alkalmas. Aki már el szeretné kezdeni az alkotást, és van 3dsMAX vagy Maya tervezőprogramjuk, a pluginokat már be is szerezheti a http://www.opencollada.org/ honlapról. Amennyiben arra vagy kíváncsi, mely szerkesztőkre dolgozott ki plug-int a COLLADA, vagy az általad használt program támogatja-e, akkor látogass el a https://collada.org/mediawiki/index.php/Portal:Products_directory honlapra.

Az inworld tesztelés hamarosan elkezdődik, ehhez még külön kliens programot is fognak közzétenni Lindenék. Ám videókat, képeket már most el lehet érni - hasonlóan ahhoz a promócióhoz, amikor a tükrözést vezették be - gyakorlatilag senki sem tudott róla semmit, de maguk a videók érdekfeszítőek voltak...

A képek és videók alapján egy nagyon izgalmas környezet alakulhat ki, mely messze túlhaladja majd az eddig megismert virtuális világok kinézetét is. Gondolj bele: eddig csak azt lehetett hallani, hogy mennyire szar a grafikája a Second Life-nak. A Mesh bevezetésével mindez meg fog változni: az eddig megcsodált 3D alkotások, legyen az egy épület, vagy akármi, életre fog kelni, többek által megcsodálhatóak lesznek. Ezenkívül eddig azt lehetett hinni, hogy az egész statikus lesz, de mostanra már ez is tévedés: animálható mesheket lehet majd behozni ezzel a formátummal. Én még azt is elhiszem, hogy a texturázással is gondok lesznek, de a képek szerint ezzel se lesz gond... Ha tehát a 3D tervezőprogramod rendelkezik COLLADA kimenettel, akkor fogsz tudni alkotni a Second Life-ban Mesh-eket...

Már csak pár kérdés az, ami nem tisztázott: mennyire lesz gépigényes? Mennyire fogja lelassítani a folyamatokat? Milyen korlátokat fognak bevezetni a Mesh importálásához (merthogy már fél évvel ezelőtt lehetett hallani, hogy azért nem végtelen poligon-számú lesz az importálás). Mennyibe fog kerülni egy importálás (gondolom, nem a szokásos 10 L$).

De a legfontosabb kérdés: MIKOR??? Mikor kezdődik a nyílt béta teszt? Mikor lesz éles az egész?

Szólj hozzá!

Címkék: hírek scandal

A bejegyzés trackback címe:

https://slhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr182318062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.