HTML

Tippek és trükkök

Mit tegyünk, ha csak csetelni akarunk az SL-ben? Vagy csak állandóan bent lenni?
Vannak olyan alternatív kliensek, amelyekkel csatlakozhatsz a Second Life-hoz anélkül, hogy terhelnénk a 3d grafikával a gépünket. A Metabolt és a Radegast textalapú kliens, Windowsnál .NET, Linuxnál Mono-t kell feltelepíteni hozzá. Mobiltelefonra is van kliens, leginkább a modernebbekre. A Mobile Grid Client-et Androidra, a Pocket Metaverse és a Sparkle IM I-Phone-ra. Bővebben a TPV listán...

Ideiglenesen feltöltés a Phoenix Viewer-rel
Az Phoenix "volt-Emerald" Viewer (és néhány alternatív kliens, mint pl. a Cool Viewer) egyik leghasznosabb tulajdonsága, hogy ingyenesen ideiglenesen lehet feltölteni vele bármit.
Bővebben...

Hogyan lehet Second Life-ból küldeni képet a Facebook-ra?
Igaz, hogy bonyolult, de SL2-ből ez is lehetséges. Most elmondom, hogyan...
Bővebben...

Mi hova lett az SL2-ben?
Keresed az SL2-ben azokat a funkciókat, amiket megszoktál a régi kliensben. Lindenék a beta idejében összegyüjtöttek néhányat, mit hol találhatsz. Sikeres keresgélést!
http://wiki.secondlife.com/wiki/Viewer_2_Moves

Rejtett menüpontok
SL2-ben is vannak rejtett menüpontok. A CTRL-ALT-D gombbal itt is elérhető az Advanced menü-t, de a CTRL-ALT-Q gombbal a Develop menü-t érheted el.
Még több trükk...

Címkék

Utolsó kommentek

Úgy, mint Alan Wake... - freebie-vadászat, kalandnak álcázva

2012.06.08. 20:08 :: Hera Poliatevska

proof_003.jpg

Főhősünk az álmos kisvárosba utazik feleségével kikapcsolódni, csakhogy hirtelen filmszakadás, egyedül magához térve nem emlékszik semmire, csak egyet tud: meg kell találnia eltűnt feleségét, akit egy névtelen fenyegető fogságban tart és váltságdíjat követel érte... Ismerős? Igen, így kezdődik az Alan Wake című, konzolra (majd később PC-re is) készült horrorisztikus kalandjáték, amely maga is egyébként más nagy elődök, így pl. a Silent Hill-sorozat hagyományaiból merített. Kihalt, lepattant amerikai kisváros, távol a külvilágtól; elemlámpa fénye a ködös éjszakában; kétségbeesett bóklászás és tárgyak gyűjtögetése, amelyek talán elvezetnek a végső magyarázathoz, talán nem.

A MadPea Games nevű, Second Life-on belüli játékgyártó cég régi profinak számít a szakmában. Számos point-and-click kalandjátékot készített már, és mindegyikkel egyre kijjebb próbálta tolni a határokat, amelyek között egy "igazi" játék megvalósítható a Second Life technikai lehetőségein belül. Legújabb "játéka" a Sanity Falls, amely nyíltan felvállalja az Alan Wake-kel való hasonlóságot, mintha kihívást fogadna el: meg lehet-e csinálni egy ilyen horror-kalandjátékot SL-ben?

sanity_002.jpg

Csakhogy aki "igazi" játékra számít, az sajnos csalódni fog: a Sanity Falls nem olyan, mint a MadPea eddigi kalandjátékai, hanem egy "hunt" - egy inworld boltokat végigjáró, freebie ajándékokra vadászó gyűjtögetés. A MadPea a kerettörténetet arra használta fel, hogy a kisvárosban elhelyezett mintegy 50 szórólapot megtalálva, olyan boltok landmark-jaihoz jussunk, ahova elteleportálva egyrészt ajándékot kapunk a bolttól, másrészt kapunk egy virtuális pénzösszeget a történetbeli "váltságdíj" összegyűjtéséhez. Sanity Falls utcáit és erdei útjait tehát nem lehet végigjárni úgy, feleségünk után kutatva, hogy menet közben ne teleportáljunk át állandóan mindenféle boltokba, megszakítva ezzel a "játékmenetet", a hangulatot, a beleélést. Nem tud ránktelepedni a látvány, a titokzatos hangok és környezet, mert folyton kiszakadunk belőle, átlépve az éjszakából egy nappali bolt kijózanító mindennapiságába; aztán onnan vissza-teleport megint Sanity Falls-ba, ahol újra be kell töltődnie a környezetnek, ami már egyszer előtte betöltött.

sanity2_003.jpg

Kár, pedig a Sanity Falls kedvéért igazán hatásos környezetet építtetett a MadPea: a városka, az erdei utak a fenyvesben, az Alan Wake-ből ismerős óriási híd és világítótorony, a helyi kis boltok mind kiválóan építik fel a hangulatot. Itt kell megemlítenünk, hogy a város terraformálásáért és sok épületéért egy magyar építészt, paramparamm Papp-ot illeti a dicséret. A pulton megtaláljuk és felvehetjük az elemlámpánkat; néha logikai fejtörőket kell megoldani, ahogy egy ilyen játékban szokás; egyedül a folyton ránk támadó ellenfelekre ne számítson senki (bár nekem nem hiányoztak). A hangok kellemesek, az egyes helyszínekre belépve a HUD-unk mindig beírja chat-be a tippet, hogy mi a teendőnk. A HUD maga is ügyes eszköz, igazi okostelefon, teleportálni is tud, és előhívható rajta minden információ, amit a játék közben szerzünk, segítségével a megszakított játék később is bármikor folytatható.

sanity_003.jpg

A játék sok eleme meggyőző tehát, hogy igen, a MadPea képes arra, hogy egy egységes, igazi horror hangulatú kalandjátékot gyúrjon össze SL-en belül. Most nem igazán ezt tette, amit én mint játékos sajnálok, de a hunt-ok kedvelőinek és a shoppingolni szeretőknek talán jobban fog tetszeni a Sanity Falls. (Habár lehet, hogy őket meg pont a kerettörténet ködös éjszakában való bóklászása fogja idegesíteni.) Én azt csináltam, hogy a sokadik bolt után már elegem lett abból, milyen sok időt töltök a játékon kívüli boltokban; hagytam a fenébe a "váltságdíjat", nem teleportáltam ki többet a boltokba, hanem csak Sanity Fallsban maradtam: élveztem a Silent Hill-es hangulatot, amiben tényleg igazán jó lett a produkció.

A Sanity Falls még június 30-ig játszható! Belépési pont itt; a játékot vezérlő HUD ára 100 linden.

1 komment

Címkék: játékok események hera

A bejegyzés trackback címe:

http://slhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr974561378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

A_G_A 2012.07.19. 17:01:11

Sajnos ténylegesen, köszönőviszonyban sem volt a nagyon ütős beharangozó videóval.
slhungary.hu/e107_plugins/macgurublog_menu/comment.php?rid=1108