Szégyen, de eddig nem hallottam még erről a játékról, amit nemrég új ismerősöm, Vladan mutatott meg nekem (köszönet érte!). Nagyon gyors, nagyon cyber-sci-fi, és nagyon áramvonalas, a Tron-stílus kedvelőinek remélhetőleg tetszeni fog, de bárkinek ajánlható, akik csak játszani akarnak egy jót a Second Life-ban; igaz ugyan, hogy a SimBall csapatjáték, de két avatar már elég hozzá, és egy menet akár 5 perc alatt is lejátszható.
A SimBall játék a VETOX nevű SL-en belüli játékgyártó fejlesztése. A játékhoz alapból két dolog kell: egy CS Simboard deszka, amin szörfözve játszani kell, és egy aréna, amelynek típusait szintén a VETOX árulja. A játékosok az arénába lépve két csapatra oszlanak (akár 1-1 fősre), a Kékre és a Pirosra, és amikor elkezdődik a játék, az aréna "kiköp" egy virtuális labdát (nem önálló tárgy, csak egy particle csóva), és ezt, mint sok más labdajátékban, a Simboard-unkon száguldva az ellenfél kapujába kell juttatni. A játékidő leteltekor az a csapat nyer, amelyik több "gólt lőtt".
Ezt az alap játékszabályt az aréna megnehezíti: a kapuk fent vannak a függőleges falakon, tehát nem könnyű oda felsiklani, másrészt a terep tele van akadályokkal, bólyákkal, amelyeket kerülgetni kell, különben "elveszik" a labdát. Emellett nyilván az ellenfél is megnehezíti, hiszen a másik csapat játékosai is - ütközéssel - bármikor "elvehetik" tőlünk a labdát. Ha 1 főnél már többen vagyunk egy csapatban, elkezdődhet a taktikázás: ki az, aki inkább a saját kaput védi, és ki az, aki inkább előretör az ellenfél kapujához.
A SimBall-ban két dolog is nagyszerű. Az egyik az, hogy alapszinten ingyen játszható: az alap CS Simboard deszka ingyenes, az arénák pedig szerte a griden sok helyen megtalálhatóak, és általában publikusak, bárki szabadon játszhat bennük. A másik nagyszerű dolog az, hogy nagyon gyorsan megtanulható: a kulcs a Simboard-on való mozgás és manőverezés megtanulása (az irányítást szolgáló W A S D E C gombok rengeteg kombinációt adnak ki mozgásra és sebességre). Ha valaki már magabiztosan kanyarodik, szaltózik és száguld sci-fi-sen világító deszkáján, onnantól már nem gond sem a labda megszerzése, sem a falra a célpontba történő felsiklás. Aki egyszer is átéli, milyen érzés úgy száguldani és szaltózni a levegőben, hogy szinte érezzük a szél süvítését a fülünk mellett, az onnantól komolyan rákattanhat a SimBall-ozásra.
Persze ha valaki már túl lassúnak érzi a freebie deszkát, és többre vágyik, a dolog fokozható: a pénzért kapható CS (combat) deszkák egyrészt gyorsabbak, másrészt fegyverként tudnak működni az ellenfél játékosai ellen, különböző power-ekkel erősítik a gazdájukat. Az igazán profik pedig, természetesen, SimBall-bajnokságon indulhatnak alaposan beedződött csapattagjaikkal közösen. Sajnos, a SimBall-kultúra alapvetően japán kultúrának tűnik - ez a játék másik fő nyelve is, továbbá a SIA (Simboarders Integrate Association) SL csoport is - fájdalom! - többnyire japánul küldi group notice-ait. Nem sok reményem van rá tehát, hogy valaha is végignézzek és japánul megértsek egy SimBall-bajnokságot.
SLURL egy arénához (ingyen Simboard is kapható): http://slurl.com/secondlife/Mary%20Jane/213/138/3411
Az inworld zajló meccsek autofeed honlapja: https://simboardupdate.wordpress.com/
Utolsó kommentek