Egy kicsit halasztódott a Mesh Import bevezetése, de azért csak elkezdik a tesztelést. Hasonlóan hosszú folyamatra lehet számítani, mint a sculptie bevezetése esetében - annak ellenére, hogy a kidolgozás már több mint egy éve történik...
Az első videók engem is felvillanyoztak, de a technikai részről mind a mai napig nem lehetett tudni. Egy biztos volt: nem lesz egyszerű dolgunk, miután bevezetésre kerül. Most már a formátum is kiderült, amiből be lehet vinni az SL-be a 3D objektumokat - erre egy nyílt forrású COLLADA lesz majd alkalmas. Aki már el szeretné kezdeni az alkotást, és van 3dsMAX vagy Maya tervezőprogramjuk, a pluginokat már be is szerezheti a http://www.opencollada.org/ honlapról. Amennyiben arra vagy kíváncsi, mely szerkesztőkre dolgozott ki plug-int a COLLADA, vagy az általad használt program támogatja-e, akkor látogass el a https://collada.org/mediawiki/index.php/Portal:Products_directory honlapra.
Az inworld tesztelés hamarosan elkezdődik, ehhez még külön kliens programot is fognak közzétenni Lindenék. Ám videókat, képeket már most el lehet érni - hasonlóan ahhoz a promócióhoz, amikor a tükrözést vezették be - gyakorlatilag senki sem tudott róla semmit, de maguk a videók érdekfeszítőek voltak...
A képek és videók alapján egy nagyon izgalmas környezet alakulhat ki, mely messze túlhaladja majd az eddig megismert virtuális világok kinézetét is. Gondolj bele: eddig csak azt lehetett hallani, hogy mennyire szar a grafikája a Second Life-nak. A Mesh bevezetésével mindez meg fog változni: az eddig megcsodált 3D alkotások, legyen az egy épület, vagy akármi, életre fog kelni, többek által megcsodálhatóak lesznek. Ezenkívül eddig azt lehetett hinni, hogy az egész statikus lesz, de mostanra már ez is tévedés: animálható mesheket lehet majd behozni ezzel a formátummal. Én még azt is elhiszem, hogy a texturázással is gondok lesznek, de a képek szerint ezzel se lesz gond... Ha tehát a 3D tervezőprogramod rendelkezik COLLADA kimenettel, akkor fogsz tudni alkotni a Second Life-ban Mesh-eket...
Már csak pár kérdés az, ami nem tisztázott: mennyire lesz gépigényes? Mennyire fogja lelassítani a folyamatokat? Milyen korlátokat fognak bevezetni a Mesh importálásához (merthogy már fél évvel ezelőtt lehetett hallani, hogy azért nem végtelen poligon-számú lesz az importálás). Mennyibe fog kerülni egy importálás (gondolom, nem a szokásos 10 L$).
De a legfontosabb kérdés: MIKOR??? Mikor kezdődik a nyílt béta teszt? Mikor lesz éles az egész?
Utolsó kommentek