HTML

Tippek és trükkök

Mit tegyünk, ha csak csetelni akarunk az SL-ben? Vagy csak állandóan bent lenni?
Vannak olyan alternatív kliensek, amelyekkel csatlakozhatsz a Second Life-hoz anélkül, hogy terhelnénk a 3d grafikával a gépünket. A Metabolt és a Radegast textalapú kliens, Windowsnál .NET, Linuxnál Mono-t kell feltelepíteni hozzá. Mobiltelefonra is van kliens, leginkább a modernebbekre. A Mobile Grid Client-et Androidra, a Pocket Metaverse és a Sparkle IM I-Phone-ra. Bővebben a TPV listán...

Ideiglenesen feltöltés a Phoenix Viewer-rel
Az Phoenix "volt-Emerald" Viewer (és néhány alternatív kliens, mint pl. a Cool Viewer) egyik leghasznosabb tulajdonsága, hogy ingyenesen ideiglenesen lehet feltölteni vele bármit.
Bővebben...

Hogyan lehet Second Life-ból küldeni képet a Facebook-ra?
Igaz, hogy bonyolult, de SL2-ből ez is lehetséges. Most elmondom, hogyan...
Bővebben...

Mi hova lett az SL2-ben?
Keresed az SL2-ben azokat a funkciókat, amiket megszoktál a régi kliensben. Lindenék a beta idejében összegyüjtöttek néhányat, mit hol találhatsz. Sikeres keresgélést!
http://wiki.secondlife.com/wiki/Viewer_2_Moves

Rejtett menüpontok
SL2-ben is vannak rejtett menüpontok. A CTRL-ALT-D gombbal itt is elérhető az Advanced menü-t, de a CTRL-ALT-Q gombbal a Develop menü-t érheted el.
Még több trükk...

Címkék

Utolsó kommentek

  • CC Nostalgic: Évente egy-két alkalommal szánok pár percet az SL-re - részben ennek a blognak a hatására. :) Nos,... (2019.11.28. 17:25) Még vízen a Titanic
  • Hera Poliatevska: @baajos: Üdv, igen, ez a blog meghalt már elég régóta, és csak a saját nevemben nyilatkozva (nem t... (2017.01.23. 14:53) Tippek és Trükkök
  • baajos: Üdv;)) Frissiteni is kéne ezt a blogot , mert amugy tök jó , csak már sok minden változott, pl egy... (2016.09.09. 22:23) Tippek és Trükkök
  • Venompapa: Csak szóllok, az ideiglenes feltöltés már rég megszűnt valamint csakis képekre lehetett használlni... (2016.09.09. 22:07) Tippek és Trükkök
  • baajos: Jónapot! ;) (2016.09.09. 22:06) Párbeszéd Furry-kről. Cerberus riport.
  • Utolsó 20

Star Wars: Mos Eisley sziget a Second Life-on

2010.05.13. 20:19 :: Scandal Douglas

Ismét lekéstem egy jeles napot, mégpedig Luke Skywalker születésnapját, ami május 4-én volt. Hogy miért akkor volt? Réges régen, amikor George Lucas úgy köszönt el a nézőktől egy riport után, hogy "May the force be with you", és a német riporter azt hitte, azt mondta, "Május 4-én találkozunk". Azóta szállóige lett ez a mondat, és a Jedi egyház (merthogy ilyen is van) az idei évtől a Towel Day mintájára Star Wars Day, illetve Luke Skywalker Day-t tart. Ezen a napon valami Star Warsost kell viselni - mindegy mi az, póló, fénykard, kakaóscsiga... mindegy.

Én csak az avatárommal csináltam ezt, de csak azért, mert kissé rákényszerítettek. Úgy gondoltam, hogy megnézem, a Second Life-ban milyen Star Wars-os SIM-ek vannak. Választásom Mos Eisley lett (SLURL: http://slurl.com/secondlife/Skylar/231/28/22)- aki nem tudná, itt nevelkedett Anakin és Luke Skywalker, a Tatooin nevű sivatagi bolygó kikötője.
Életemben először magyarázkodnom kellett itt, végre úgy éreztem magam, mint egy maszületett newbie. A teleport után látom, hogy egy föld alatti fogadóteremben állok. Gondoltam, felmegyek a lifttel, és éppenhogy teleszívom a pixeltüdőmet a homokkal teli levegővel, máris kapom az IM-et egy cseppet sem kedves szervezőtől (miközben az SL2 bebizonyította, hogy IM-et se tud rendesen átadni - ha nem figyelsz az ikonra, észre se veszed. Vagy csak így volt nekem beállítva), hogy vagy betartom a szabályokat, vagy bannolnak a helyről. Kérdem, milyen szabályokat - és erre megtudom, hogy nem rohanni kell, hanem mindent átnézni lent a föld alatti bunkerben, mert ott vannak a SIM szabályai.
A szabályok a következőek:
1. DCS2 szerepjáték HUD-ok felvétele, mivel ez egy szerepjátékos SIM (hm... Insilicoban senki sem szólt azért, mert nincs rajtam rpg cucc). DCS2 ingyenesen megszerezhető.
2. Ha csak látogatók vagyunk, akkor a DCS2 helyett vegyük fel az OOC jelzőt, hogy ne lőjjenek ránk (hm... veszélyes hely lehet ez a Mos Eisley). Az OOC jelzőt is lent találhatjuk.
3. Jó lenne, ha a lent kapható jelmezek közül is felvennénk valami ruhát, mert különben rontjuk az összképet. Igen, van is mindenféle jedi ruha, meg mindenféle avatár - szintén ingyen, de pénzért is.
Nos, átöltözéskor történt az, hogy valami gáz volt megint az SL-lel, valamint a Nagyonkedvesszervező Akileugatniiskészazemberfejét Hakell nevű avatárral történő vitatkozásom során az idő is eltelt, melyben én voltam a meghunyászkodó fél (mondom, totál newbie-nak éreztem magam), így ki kellett lépnem. Ezért van az, hogy a múzeumban jedi ruhában néztem körül legutóbb, és ezért néztek furcsán rám a Jolly Rogerben is...

Szóval ma újabb túrát tettem Mos Eisley-ben, mert most lett rá időm. Amúgy is itt az új alkalom: hiszen a magyar Star Wars Klub ismét összeáll a hétvégén, addig meg talán tudok újat mutatni nekik is.
A bunkerből történő kilépés előtt megcsodáltam azt a hatalmas feliratot, ami miatt kikaptam - tényleg olyan vagyok, mint egy newbie, ha sietek. Aztán nagy lélegzet, és körülnéztem. Igen, valóban olyan ez a hely, mint egy kis sivatagi város, és tényleg eléggé jól meg van csinálva. Mindenféle jurták, kerek épületek - nem vagyok építész, így nem is tudom ezeknek a neveit. Ezek többsége egy-egy boltot rejt.

Találtam egy klubot is, ami tényleg olyan, mint egy Star Wars beli klub - itt még lehet játszani egy társasjátékot is. A bejáratnál egy plakát valami énekesnőt mutatott, akit mindenki szerethetett: "Emlékezzünk arra, akit megöltek a terroristák" - szólt a felirat. Égnek emelve a tekintetünket láthatunk néhány űrhajót is - ekkor látni kívántam az űrbázist, de nem találtam - talán az nem fért már bele. Viszont megtaláltam egy érdekesen lezuhant X szárnyút, egy lánctalpast (vagy mit, amivel C-3PO-t és R2-D2-t szállították el a használt robotpiacra). A város határán túl pedig sziklás terepet láttam, gondolom, ez lehet a harci terep.

Azért azt ne felejtsük el: ez egy sziget. Tehát a tengerpart kissé illúzióromboló lehet - igyekeztem úgy csinálni a fotókat, hogy ez ne látszódjon. A város nekem kissé kicsi, és sokmindent hiányolok - vagy egyszerűen nem néztem csak úgy körbe. Jabba palotáját még nem találtam meg, valószínű, hogy a sziklás terepen fogom megtalálni. De összességében nekem tetszik, és remélem, sok Star Wars rajongónak tetszeni fog.

Az Erő legyen veletek!

6 komment

Címkék: utikalauz scandal

A bejegyzés trackback címe:

https://slhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr982001012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ANOnymus 2010.05.13. 23:04:18

Na végre :)) Szóval, a DCS ha mászkálsz kötelező mert megtámadhatnak valóban. (Első napunkon elraboltak minket) Ha OOC-t viselsz nem kell ám átöltözni, bár lehet van pár bunkó aki beleugat de nem kell törődni velük, banolni nemszoktak nagyon max kilöknek. Vannak űrbázisok, de nem lehet csak úgy feljutni oda. Vagy repülővel mész, vagy hívnak, de általában privát helyek azok. A város végénél amint kilépsz a sivatagba, ott van engedélyezve a harc, a városban kifejezetten tiltott, hacsak úgy nem adja a helyzet. Nincs tengerpart ha jobban megfigyeled, mert egy hatalmas megaprim van kitéve, így olyan mintha sivatagot látnál ha jobban megfigyeled. Jabba palotája, aki egyébként nem Jabba, csak valamelyik unokatestvére, egy Hutt a városkaputól északkeleti irányban van a hegyen, a hegy mélye tele lakásokkal, akárcsak a homokfutó, ezek mind bérelhetőek. Mi is kivettünk egy házat a városkaputól pár lépésre, és szövögettük ördögi terveinket, még saját kémünk is volt a kocsmában. Egyébként nemsokára tervezzük is, hogy visszamegyünk, mert marhajól éreztük magunkat akkoriban :) Ha jobban körbenézel nemsokminden hiányzik, vagy hiányolhatsz belőle, mert sokmindenre gondoltak ám. Majd ha gondolod egyszer gyere el velünk :)

Hera Poliatevska 2010.05.14. 09:15:58

Hát igen, egy rendes RP helyre nem lehet csak úgy begangolni. Ami veled történt, az azt bizonyítja, hogy jól vezetett, erősen kézben tartott, szervezett közösségről van szó, ami pozitívum (bár lehetett volna kedvesebben is rádszólni).

Vannak lazább RP helyek, ahol nem várják el a szabályok ilyen szigorú betartását, de valljuk be őszintén, az ilyen szabadjára engedett RP helyeken szét is hullik a játék atomjaira (szerintem).

Egyébként csak megismételni tudom egy régi tippemet, amit az slhungary-n írtam egyszer régen: van egy csoport, a keresőben meg lehet találni "Visitor Observer" néven; ha bárki ebbe belép, és aktiválja magán a csoport-tagságot, akkor megjelenik a feje felett a Visitor Observer OOC felirat, amivel máris biztonságban van, ha ismeretlen RP helyre vetődik. Ha én RP helyre készülök látogatóba, mindig eleve ezzel indulok.

ANOnymus 2010.05.14. 14:02:42

@Hera Poliatevska: Há' mer te ilyen király vagy :D

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2010.05.14. 14:09:23

Na igen, mint látjátok, még nekem is tartogat meglepetéseket az SL. Amúgy lehet, hogy az OOC csoport-tagság hasznos, de az az Observer jelző pont a DCS2 kijelző helyére rakódik.
Aláírom, hogy jogosan volt nem kedves a szervező, de ha nem figyel oda az ember, akkor észre sem lehet venni, hogy IM-et küldtek nekünk. Az első pár mondata nem is volt bunkó, de a végén, amikor megegyeztünk, éreztem, hogy a Thank You nem is annyira kedvesen hangzott - én is szoktam így használni a "Kösz a semmit..." kifejezést.
Miután körülnéztem, és ott virított hatalmas vörös betűkkel a figyelmeztetés, akkor értettem meg, mennyire hülye voltam.
Amúgy biztosan vissza fogok menni, mert nagyon érdekel az a társasjáték ott a klubhelyiségben. Meg a többi dolog, amit nem vettem még észre...

Scandal Douglas · http://slhungary.blog.hu 2010.05.14. 15:00:07

Apropó: egy-két képen látszik a tenger. De gondolom azért, mert használtam a kamerát...

A_G_A 2011.04.25. 21:33:46

Hát sikerült minket is kivágni innen. Épp azt kérdezgettem a kocsmában, hogy hol szerezhetjük be az OOC taget, ugyanis nagyjából a sim közepére kaptam LM-et. Mire nagy nehezen betöltött a környék (az új linuxos phoenix hihetetlen lassú) az egyikünk némi nyelvi félreértést kért számon az ott lévőktől, akik emiatt szimplán griefernek néztek, és rövid úton ki...raktak.
Jó-jó érthetően szigorúak, de pl. én ezerszer elnézést kértem közben, mégis együtt dobtak az akadékoskodó sráccal, ami kicsit túlzás.
Igaz azért valaki az utolsó pillanatban megdobott egy taggel, de vissza már nem tudtam menni vele. Remélem nem tiltottak ki.
süti beállítások módosítása